Ik vraag eigenlijk nooit rijtechnische dingen op bokt maar ik dacht ik open nu toch maar een topic.
Voor de duidelijkheid ik les 2 keer per week. Dus adviezen zoals neem les is zeker niet nodig, ik wil graag advies van jullie.
Sins mei rij ik een kei leuke Fell pony die ik heb mogen doorrijden na 1,5 jaar stil hebben gestaan na het beleren, de pony is 5 dit jaar 6. Eind zomervakantie ben ik met hem begonnen met lessen, sinds 3 week 2 keer per week. Waar ik de laatste tijd tegen aanloop sinds ik een ander bit gebruik (dubbel gebroken argentaan bit) is dat hij zijn bit vast houd op de linker hand (linker kant), rechts om gaat perfect en loopt hij goed nagevelijk.
Ik reed eerst met een enkel gebroken normaal bit, reden overgang is omdat de eigenaar is overgestapt naar een pelhambit omdat hij te sterk is. Liever hier geen discussie over
Links om kan hij prima nagevelijk lopen, ik rijd veel figuren rijden ,overgangen/tempo wisselingen, stelling naar links vragen en dit wil vaak helpen maar, als hij weer met zijn hoofd omhoog komt heeft hij meteen het bit links vast. Mijn vraag aan jullie wat zou ik nog meer kunnen doen om dit rijtechnisch te kunnen oplossen?