springen met sieb

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

emilmies

springen met sieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:44

Hallo, lieve bokkers
ik wil jullie een filmpje laten zien van het springen :)

We doen het eigelijk gewoon voor de lol maar vinden het wel heel leuk we doen gewoon soms wat B pacourtjes :)

Ik moet goed opletten op mijn houding ik wil te snel terug zitten in het zadel .

Hebben jullie nog meer tips voor het springen + me houding

In het filmpje zitten wat ouderen vidios de laatste is wel van een maand geleden :)

Fayvandestal

Re: springen met sieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:15

Ik vind dat je er netjes op zit. Leuk paardje ook! Hij mag voor mijn gevoel soms iets meer tempo (niet heel erg veel) zodat hij wat meer door springt nu lijkt het net of hij soms wat vertraagt boven de hindernis.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:37

Leuke paardje hoor. :D
Je mag inderdaad wat vloeiender met je paard mee gaan voor, tijdens en na de sprong. Maar dit geef je zelf ook al aan.
Het word denk ik ook tijd om de wissel te gaan leren, begin eens met de eenvoudige wissel.
Bij een diagonale lijn is het de bedoeling dat je paard op de sprong over springt naar de andere galop. Dit kan je doen door boven de sprong naar de kant te sturen (beenhulp) waar je heen wilt. e.v.t. een klein beetje je gewicht erbij, maar niet te veel dan haal je het paard uit balans. Je springt namelijk vaak terwijl het paard in de verkeerde galop zit en dan zie je ook dat je paard niet helemaal lekker uit komt op de sprong. Mijn advies is om niet meer vanuit de verkeerde galop te springen (kost je stijlpunten bij de B). Maar vooral om het paard te leren op de goede galop te springen, anders springen we niet. Probeer je paard dus te leren om mee te gaan denken tijdens het springen.
Je afstanden gaan super, komt mooi uit en je oefent dat goed door middel van balken en sprongen op de lange lijn.
Ik zeg ga zo door.! _/-\o_

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:43

ik vind het er niet zo 'mooi' uitzien. Je hebt inderdaad nog veel werk aan je houding.
Je mag idd wat meer mee boven de sprong en geef het paard ook wat meer aan, op de sprong welke kant je uitgaat (verkeerde galop).
En op deze manier is het springen wel 'makkelijk'. Balkjes, dubbelsprong,..
Hoe gaat het in een parcours?

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:47

leuk paard! je blijft zoals gezegd wat achter in de beweging. probeer eens na de sprong te blijven staan, eerst 5 passen en dan dit steeds meer in te korten.
daarnaast vindt ik dat je veel steun haalt uit je handen (mede doordat je je benen afsteekt naar achter), probeer wat meer mee te geven. dit probleem heb ik ook lang gehad, wat mij heeft geholpen is zonder handen verlichte zit te rijden en daarbij ook te springen, zo kon ik geen steun meer halen uit mijn handen.
qua tempo mag het wat hoger, net wat meer sprong in de gallop. probeer daarin wat te gaan schakelen, leg een paar galop balken neer en probeer verschillende afstanden te rijden.

Liekeeeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:16

probeer inderdaad je handen wat meer naar voren te leggen en niet aan de teugels te trekken.
wanneer je hoger gaat springen kan dit je paard erg belemmeren in zijn of haar sprong

emilmies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 13:01

nanoukkie schreef:
ik vind het er niet zo 'mooi' uitzien. Je hebt inderdaad nog veel werk aan je houding.
Je mag idd wat meer mee boven de sprong en geef het paard ook wat meer aan, op de sprong welke kant je uitgaat (verkeerde galop).
En op deze manier is het springen wel 'makkelijk'. Balkjes, dubbelsprong,..
Hoe gaat het in een parcours?

deze filmpjes zijn wel wat ouder al denke van 8 maanden terug. ik ben nu al heel stuk verder en gaat al stuk beter :) we springen nu pacours van 1.10 en dat gaat nu allemaal prima me paard is ook wat heter met springen dus dan word springen wat makkelijker :)

emilmies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 13:03

xxrossiexx schreef:
leuk paard! je blijft zoals gezegd wat achter in de beweging. probeer eens na de sprong te blijven staan, eerst 5 passen en dan dit steeds meer in te korten.
daarnaast vindt ik dat je veel steun haalt uit je handen (mede doordat je je benen afsteekt naar achter), probeer wat meer mee te geven. dit probleem heb ik ook lang gehad, wat mij heeft geholpen is zonder handen verlichte zit te rijden en daarbij ook te springen, zo kon ik geen steun meer halen uit mijn handen.
qua tempo mag het wat hoger, net wat meer sprong in de gallop. probeer daarin wat te gaan schakelen, leg een paar galop balken neer en probeer verschillende afstanden te rijden.

Het gaat nu wel stuk beter filmpjes zijn wat ouder hihi me paard is tegenwoordig heel heet soms te heet. omdat we steeds hoger gaan springen maar dat is wel fijn. we doen nu ook steeds zonder handen springen en echt op de zit rijden dat gaat nu ook al stuk beter :)

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:08

fijn dat het nu beter gaat, maar je vraagt tips naar aanleiding van deze filmpjes en doe krijg je dus vindt het een beetje raar dat je antwoord dat ze oud zijn. waarom vraag je het dan?

Willemijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:14

inderdaad zou het makkelijker zijn voor ons als het recentere filmpjes zijn,
zodat wij beter aanwijzingen kunnen geven.

opzich vind ik het er wel goed uit zien alleen zou ik wel een grondbalk neer
leggen, die zie ik niet in het begin van het filmpje

emilmies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 22:08

xxrossiexx schreef:
fijn dat het nu beter gaat, maar je vraagt tips naar aanleiding van deze filmpjes en doe krijg je dus vindt het een beetje raar dat je antwoord dat ze oud zijn. waarom vraag je het dan?

omdat ik van me nieuwe niet echt filmpjes heb en we zijn wel vooruit gegaan maar me houding is naar mij iedee niet heel erg veranderd is wel maar kan met de tips even goed nog veel. want kan zelf denken bij de tips owja dat heb ik al verbeterd of niet

irry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:19

Hij lijkt op hogere sprongen idd wat fijner doordat ie dan ook wat heter wordt en er wat power in zet, dat mist op sommige filmpjes ook echt een beetje

isabeaumin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:06

Je springt goed hoor! Ik kan het niet heel goed zien maar ik zou proberen je rug iets boller te maken. En om een wissel te springen. Succes!! Als je zo door gaat kom je er wel.

emilmies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 19:32

isabeaumin schreef:
Je springt goed hoor! Ik kan het niet heel goed zien maar ik zou proberen je rug iets boller te maken. En om een wissel te springen. Succes!! Als je zo door gaat kom je er wel.

dankje wel :)