Voor het eerst kring gestart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Voor het eerst kring gestart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 00:02

Vorige week zondag hebben wij meegedaan aan de kringkampioenschappen.
en ow wat ben ik trots en totaal niet verwacht!

Eerst zal ik hem even voorstellen double is een Arabier kruising geen idee wat er nog meer in zit dat blijft de verrassing hij is 10 jaar en we rijden L1.

Afgelopen zondag dacht ik echt ow waar ben ik aanbegonnen wel een beetje spanning want meneer deed eerst moeilijk om de trailer op te gaan me planning was al een beetje veranderd.

En tja de proef gelukkig was mijn instructeur ook mee om beetje te helpen en tips te geven werkte goed.

Eerste proef ging echt lekker ontspannen alleen met het aanspringen wat spanning. Daar werden we ook beloon met 182 punten. En een 5e plek

2e proef was meneer wat moe dat het daardoor iets slomer was en niet echt vooruit te branden was. Daar mee 179 punten het was jammer dat ik een puntje lager kreeg voor verzorging (heb altijd 8jes gehad en nu in ene een 7 snapte er niks van. Andere jury gaf me ook een 8) maar helaas daardoor geen winstpuntje erbij maar toch beloond met een 7e plek.

En zelf met de kring zelf zijn wij 6e geëindigd had het echt allemaal niet verwacht dacht van ik word wel laatste want wijken ging niet al te best en die bok er bij. Echt wat ben ik trots op hem.

Genoeg gekletst hier wat foto's
Ik heb alleen nog tips van me zelf wat me instructeur ook vaak genoeg zegt meer op me kont zitten en achter over. En door me nieuwe rijlaarzen zie ik nu dat ik me haken iets meer naar beneden moet doen.

De foto's staan beetje door elkaar maar met de witte hekjes was de 1e proef.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tja het zal double nooit zijn om zijn boevige kant te laten zien :')

Afbeelding

Bedankt voor het lezen en kijken.

Tips zijn altijd welkom!

Netam89

Re: Voor het eerst kring gestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:25

Probeer wat rechterop te zitten, je duikt nu met je bovenlichaam naar voren. Probeer ook op je beenligging te letten en druk erop te houden, benen lang en op één plek houden.

Gefeliciteerd met je winstpunt, gewoon kilometers maken dan gaat het vast goed komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:21

Zit daar echt arabier in? Zou je niet zeggen zo namelijk :P

De middendraf zou ik even anders gaan rijden, want het wordt nu een steekloopdraf waarbij hij helemaal van de achterhand af komt en zijn neus eruit drukt. Gok ook dat ie redelijk sterk wordt? Ga thuis kleine stukjes schakelen, 3 passen weg en weer terug en houd hem daarbij gesloten. Hij mag niet het tempo overnemen, als hij uit elkaar valt ben je te laat. Hij moet op dat achterbeen blijven.
Verder, let op bij het halsstrekken dat je niet mee gaat doen :P Blijf zelf goed terug zitten rechtop, en kijk waar je heen gaat en niet naar beneden.
Jouw houding is sowieso nog een dingetje, want op iedere foto zit je weer anders :P Dan naar voor, dan naar achteren. Ga werken aan je eigen balans, door bijv wat zitlessen te nemen :)

Nog even over dat ene puntje voor de verzorging, sommige jury's zijn gewoon zo dat als ze het geen winstwaardige proef vinden, maar op 180 uit komen, ze gaan sleutelen aan de cijfers zodat je geen wp krijgt. Heb vaak genoeg geschreven en meegemaakt ;)
Succes!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 13:52

Dank jullie voor jullie reactie :)

Je me houding blijft een puntje ik moet echt meer op me kont zitten en op me zit been knobbels die ik nog erg aanzoeken, soms voel ik hem of weer niet.
Me instructeur zei ook al na de proef je ging extreem naar voren stond ook op me protocol. We zijn ook merendeels altijd met me les op me zit aan het oefenen plaats van paard.

Middendraf hij viel indd uit elkaar. Meneer wilt echt te veel en heb dan moeilijk d'r rem er op ook al wil ik niet te veel met de teugels bemoeien en zijn neus er uit drukken hij word indd erg zwaar. Vandaag dan ook weer geoefend tijdens de les en voor het eerst bleef ie bij elkaar. Jury zei trouwens daar op dat het een goede poging was en jammer dat ie uit elkaar viel.

Weer wat geleerd dan joolien van de jurysport :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 13:56

Ja zit echt Arabier in misschien niet veel maar met sommige dingen merk je het echt heel sierlijk dansen en staart hoog in de licht op de foto valt het mee hij kan hoger en hij is erg snel fris als het weer telkens veranderd.

Afbeelding

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:56

Wat mij opvalt is je cap: hij lijkt over je ogen te hangen.
Verder ben ik het met Joolien eens, en blijf vooral lekker doorrijden samen!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 14:01

Graffi86 schreef:
Wat mij opvalt is je cap: hij lijkt over je ogen te hangen.
Verder ben ik het met Joolien eens, en blijf vooral lekker doorrijden samen!

Ja komt door me knot en het lusje had ik perongeluk net voor me proef iets aan getrokken dat ie te los zat heb ook echt helletijd omhoog zitten kijken om te kijken waar ik rij :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:02

Kan ook Gelder inzitten, die leggen hun staart ook gewoon plat op de rug als ze daar zin in hebben, en kunnen behoorlijk goed dansen :P

Nouja nu even op je wedstrijd reageren!
Gefeliciteerd met je punten, netjes hoor!
Ik vind je cap erg storend om maar te kijken, want ik zie jouw gezicht gewoon helemaal niet, zit de cap wel goed?

Verder val je zelf I derden nog naar voren. Trainen door als een zoutzak op je paard te zitten, dan moet je balans zoeken. Je handen zouden af en toe wat meer mogen worden gedragen!

Verder netjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:10

trysteffy schreef:
Ja zit echt Arabier in misschien niet veel maar met sommige dingen merk je het echt heel sierlijk dansen en staart hoog in de licht op de foto valt het mee hij kan hoger en hij is erg snel fris als het weer telkens veranderd.

[ [url=m/QLk6I6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beetje offtopic, maar dat doet mijn Gelderse ook hoor, hoeft niet perse arabier te zijn. :P Ik zie er echt geen arabier in, ook niet in je profielfoto's :P Is het een 'gok', of staat het ergens op zijn papieren vermeldt?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:11

Joolien schreef:
trysteffy schreef:

[ [url=m/QLk6I6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beetje offtopic, maar dat doet mijn Gelderse ook hoor, hoeft niet perse arabier te zijn. :P Ik zie er echt geen arabier in, ook niet in je profielfoto's :P Is het een 'gok', of staat het ergens op zijn papieren vermeldt?

Ben niet de enigste die de gelder verdenkt in haar bloedlijn. Ook lijkt ze qua bouw meer op de Gelder.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 15:37

AlwaysH schreef:
Kan ook Gelder inzitten, die leggen hun staart ook gewoon plat op de rug als ze daar zin in hebben, en kunnen behoorlijk goed dansen :P

Nouja nu even op je wedstrijd reageren!
Gefeliciteerd met je punten, netjes hoor!
Ik vind je cap erg storend om maar te kijken, want ik zie jouw gezicht gewoon helemaal niet, zit de cap wel goed?

Verder val je zelf I derden nog naar voren. Trainen door als een zoutzak op je paard te zitten, dan moet je balans zoeken. Je handen zouden af en toe wat meer mogen worden gedragen!

Verder netjes :D

Ja me cap blijft een puntje ik moet hem ook bij me keel ook iets strakker maken en mijn knot wat lager tijdens de trainingen thuis hlijft ie wel goed zitten.

Ik heb al soms het idee als ik op foto's kijk dat ik al als een zout zak zit dat ik me iets rechter langer moet maken haha. Ja me handen zijn ook een puntje ik ben al te snel bang dat ik te streng ben in zijn mond als ik ze hoger hou en hij hangt ook vaak heel erg en durf dan in me proef geen hulp dan te geven dat ie iets omhoog komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:45

Leuk paard :)

Probeer te werken aan het op het achterbeen houden nu valt die geregeld uit elkaar.

Enne dat arabrier gok je dat aan de hand van gedrag? Dat dansen, staart op de rug doet mijn paard ook en dat is gewoon een rijpaard niks geen arabier in :n ik vind jouw paard veel meer gelders.

Reiniera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:47

Arabier is inderdaad een gok. We hebben geen idee wat er precies in zit. Het enige wat we weten is dat moeders een pony is en vaders een paard. Zijn bouw klopt ook niet, hoofd vrij groot en lijf vrij klein _O-
De dierenarts die hem klinisch heeft gekeurd zei en vond dat er Arabier in zit. Dus vandaar de gedachte.
Maar nu ik op Google kijk en Gelder opzoek zou dat inderdaad best kunnen :j

nrps/draver/quarter is ook al een keer genoemd , in ons omgeving _O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:17

Ik hou het op Gelders, aan dr koppie te zien :) Das mijn gok!

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:27

Even off-topic: vriendin van mij heeft laatst een DNA-onderzoek gedaan bij haar pony. Kost iets van 70 euro en je hoeft alleen wat haartjes op te sturen. Erg leuk om te doen. Misschien iets voor jou?

Reiniera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:16

Oh serieus? 70 euro maar? Ik dacht altijd dat het vrij prijzig was.... Nou dan ga ik dat zeker een keer doen.

Liliann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:16

Gefeliciteerd met de prijzen en wat heb je hem leuk geschoren! :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:26

Moderatoropmerking:
Letten jullie wel op dat het topic op RT-HAW staat? Graag wel rij-technisch commentaar blijven geven, niet (alleen) doorgaan op al dan niet Arabisch of Gelders. Dank voor de medewerking!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:14

Ik vind op de 6e foto, die in galop je houding netjes, maar wat je zelf al aangeeft is dat je nog flink aan je houding moet werken. Leuke pony en leuk geschoren!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:10

Netjes hoor. Alleen het rechterop zitten/langer maken en misschien moet je je bekken meer kantelen. Hakken wat meer uitdrukken en tenen naar binnen draaien.

Ik denk dat ik ongeveer wel wat dezelfde houding heb als jij. Ik rij nu niet meer op een dressuurzadel, maar western boomloos.

annloess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:29

Ik denk dat je al veel hebt aan wat de instucteur zei om te verbeteren. Als enige tip die ik je nog erbij kan geven is je benen beter bij de singel te houden en meer met je kuiten aandrijven ipv je enkels. Hierdoor zal je been ook stiller blijven kan je hakken beter uitdrukken. Succes verder met je wedstrijden!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 16:33

Dankjullie wel :)

Ja we zijn nu ook erg gefocust om me houding vandaag les gehad van iemand anders een keer daar ging het wel iets beter