Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Yenni schreef:Angela schreef:Wat zegt je instructrice? En hoe reageert het paard met een andere ruiter? Hoe reageert het aan de longe?
Het gekke is dat hij in de les nooit bokt. Alleen als ik zelf rij. Met een andere ruiter bokt hij ook.
Angela schreef:Aangezien het in de les niet gebeurd denk ik dat je in de les met meer concentratie (bij jou en bij je paard) aan het rijden bent. Daarnaast verwacht je nu dat het buiten de les gaat gebeuren. Dat maakt dat het waarschijnlijk ook gebeurd. Zorg dat je met veel afwisseling gaat rijden, veel tempo overgangen.
Yenni schreef:Ik rijd niet met sporen. Ik geef eerst een knijpje in de teugel zodat hij weet dat er wat gaat gebeuren, dan geef ik wat ruimte en spoor ik met mijn kuit aan. Zadel past.
nine1987 schreef:Yenni schreef:Ik rijd niet met sporen. Ik geef eerst een knijpje in de teugel zodat hij weet dat er wat gaat gebeuren, dan geef ik wat ruimte en spoor ik met mijn kuit aan. Zadel past.
Maar waarom een kneepje in de teugel voordat je hem aanspoort? Dan geef je toch twee tegenstrijdige signalen?
Eerst geef je een ophouding en dan spoor je hem aan.. Ik kan me voorstellen dat dit frustratie met zich meebrengt bij de pony..