tips?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

emilmies

tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 20:44

hallo, allemaal :)

Ik heb me eigen paard sieb en we rijden nu l1 we hebben nog niet zo veel wedstrijden gereden maar we gaan tot nu toe wel lekker we hebben laats nog kringkampioenschappen gereden :) en we haalde toen gewoon winst :)
:j :j
topper dus
ik heb hier paar fotos":)
van springen (ow ja springen heb ik weinig ervaring we doen het gewoon voor de lol )en dresuur hebben jullie nog tips ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik vind gewoon leuk om iemands tips of commentaar te horen :)

Anna_Dani

Re: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:49

Leuk dat je wedstrijden zo goed gaan, geeft toch een lekker gevoel! Hoeveel punten heb je nu?

De foto's zijn niet super duidelijk, behalve de eerste. Daar zie ik wat spanning, en dat je niet zit (maar misschien ben je aan het lichtrijden en ga je net staan?). Ook zou je kunnen proberen wat "trotser" op je paard te zitten, borst meer naar voren, vooruit kijken. Verder mag de achterhand ook meer ondertreden.

Over de springfoto's kan ik niks zeggen, geen verstand van.

emilmies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 20:55

Anna_Dani schreef:
Leuk dat je wedstrijden zo goed gaan, geeft toch een lekker gevoel! Hoeveel punten heb je nu?

De foto's zijn niet super duidelijk, behalve de eerste. Daar zie ik wat spanning, en dat je niet zit (maar misschien ben je aan het lichtrijden en ga je net staan?). Ook zou je kunnen proberen wat "trotser" op je paard te zitten, borst meer naar voren, vooruit kijken. Verder mag de achterhand ook meer ondertreden.

Over de springfoto's kan ik niks zeggen, geen verstand van.

l1+5
jaa echt heel fijn is het :)
ik ga idd net staan op de foto hihi en idd er was veel spanning was voor eerst weer buiten daaro en ik was ziek.. dus er lag best veel spanning. hihi
ik heb idd niet zo heel erge duidelijke fotos wou filmpje plaatsen maar lukte niet :( bedankt voor de tips :)

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:08

Oh ja, ziek op je paard is altijd vervelend. Dan kan je je ook niet helemaal concentreren. Ben benieuwd naar je filmpje.

emilmies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 21:13

Anna_Dani schreef:
Oh ja, ziek op je paard is altijd vervelend. Dan kan je je ook niet helemaal concentreren. Ben benieuwd naar je filmpje.

zal morgen kijken of filmpje dan lukt hihi

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:17

bij de laatste foto vind ik dat je je knieën iets meer mag buigen :)

leuk paard ;)

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:22

Ziet er goed uit!!
Ik zou zeggen over je springfoto's je beugels korter! en dan niet 1 maar ik denk zo een gaatje of 3/4 wel. Dan krijg je wat meer hoek in je benen, en krijg je dus meer balans op de sprong. Zal even wennen zijn, maar uiteindelijk wel fijner, zeker als je hoger gaat springen.
over de dressuur; Voor nu loopt je paard heel netjes, zoals een L1 paard hoort te lopen (zover als ik het kan zien). Je zou wat meer je schouders naar achter mogen doen (tip doe regelmatig even je schouders optrekken naar je oren, en dan naar achteren laten zakken, dan zitten ze goed)
Als je straks hogerop wil in de dressuur, zou je paard al iets meer zijn achterhand er onder mogen zetten (vanaf ong M1) en ik zou dan graag zien dat hij vanuit zijn schoft omhoog komt, en daar spieren gaat kweken. Probeer hem daarvoor vanuit het lage en vanuit de ontspanning omhoog te vragen. Dan zal hij zolang hij vanuit de ontspanning naar de aanspanning gaat, de spieren bij zijn schoft gaan trainen. Nu is dit stukje nog 'te recht' om het zomaar te zeggen.
Ik denk dat het wel een leuk beestje is, en dat je hier vast nog een eindje mee kan komen ;) succes samen!

emilmies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 16:05

zelmago4it schreef:
Ziet er goed uit!!
Ik zou zeggen over je springfoto's je beugels korter! en dan niet 1 maar ik denk zo een gaatje of 3/4 wel. Dan krijg je wat meer hoek in je benen, en krijg je dus meer balans op de sprong. Zal even wennen zijn, maar uiteindelijk wel fijner, zeker als je hoger gaat springen.
over de dressuur; Voor nu loopt je paard heel netjes, zoals een L1 paard hoort te lopen (zover als ik het kan zien). Je zou wat meer je schouders naar achter mogen doen (tip doe regelmatig even je schouders optrekken naar je oren, en dan naar achteren laten zakken, dan zitten ze goed)
Als je straks hogerop wil in de dressuur, zou je paard al iets meer zijn achterhand er onder mogen zetten (vanaf ong M1) en ik zou dan graag zien dat hij vanuit zijn schoft omhoog komt, en daar spieren gaat kweken. Probeer hem daarvoor vanuit het lage en vanuit de ontspanning omhoog te vragen. Dan zal hij zolang hij vanuit de ontspanning naar de aanspanning gaat, de spieren bij zijn schoft gaan trainen. Nu is dit stukje nog 'te recht' om het zomaar te zeggen.
Ik denk dat het wel een leuk beestje is, en dat je hier vast nog een eindje mee kan komen ;) succes samen!

dankje wel voor de tips! ga er aan werken :)

emilmies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 16:06

Chantalx249 schreef:
bij de laatste foto vind ik dat je je knieën iets meer mag buigen :)

leuk paard ;)

dankje wel voor de tip :)

en dankje :)

Monieksintel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:17

leuk paard!
Ik val een beetje in de herhaling maar beugels kunen korter en wat meer ondertreden

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:37

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.