Daarom zijn we aan het trainen geslagen en hebben we uiteraard ook lessen gepland. Maar de instructeur had het iets wat druk waardoor we pas half februari onze eerste les hebben.
Het gaat om een jong paard van 4,5 wat nog niet heel veel springervaring heeft maar wel talent, alleen nu dus het probleem dat hij te enthousiast op alle hindernissen af raced waardoor ik dus geen controle meer heb over het tempo. Ik ben nu sinds een paar weken wat intensiever aan het trainen met het springen, voor die tijd wel al balken onder de man en vrijspringen met hem gedaan.
Dressuurmatig loopt hij prima. Hij kan al een nette B proef lopen, maar ik verlies dus de controle zo'n 3/4 galopsprongen voor de hindernis.
Ik heb dit geprobeerd op te lossen door balken voor en achter de hindernis te leggen zodat hij beter op moet letten, hem voor en na de hindernis stil zetten, in uitjes te springen, andere lijntjes, een hindernis springen en daarna bijvoorbeeld het wijken inzetten of een gebroken lijn oid, maar niets lijkt echt goed te helpen.
Ik ben dus opzoek naar tips zodat we vast aan de slag kunnen voor onze eerste les.
Tips zijn dus welkom