Sunny is voor het eerst op bokt, dus zal hem even netjes voorstellen. Sunny is een hele lieve 8 jarige ruin. Ik heb hem sinds een jaartje in bezit,
Ik krijg altijd thuis van me oom les, en word ook door hem begeleid, maar aangezien het rijtechnische altijd beter kan, wil ik ook eens naar andere meningen vragen... Er kunnen uiteraard altijd handige tips tussen zitten of punten waar we weer aan verder kunnen werken.
Ik hanteer zelf een soort schema,
- 1 keer in de week longeren met hulpteugels, meestal bijzet teugel en afentoe met slof,
- 2 dagen sowieso op de weide,
- 1 dag dressuur matig rijden, flink wat overgangen, werken aan de aanleining, werken aan de achterhand, wijken, achterwaards, schouderbinnenwaarts, galopswissel ect...
- 1 dag springen, calvaletti lopen, gymnastiek oefeningen, kleinere sprongen en soms wat grote sprongen
- 1 dag ga ik wat met hem wandelen of gewoon wat knuffelen, buitenritje of ergens bos in mits het weer het toe laat
en dan is er nog een dag over, en dat verschilt altijd..
Ik zou jullie wel willen vragen het netjes te houden, ik weet dat ik niet de dunste ben, maar het paard heeft er absoluut geen last van, ik laat hem regelmatig na kijken en word netjes bijgehouden met bezoekjes van tandarts, dierarts ect... Ik let echt wel op voorhand van op het welzijn van het paard en niet op me eigen plezier ten koste van het dier. Tips en commentaar zijn uiteraard welkom