Ik moet hem proberen er uit te krijgen. Van mijn vorige instructrice moest ik dat doen door altijd goed door te rijden. Dus in galop heel actief en draf goed voorwaarts en ook in stap of uitstappen niet laten afzwakken. Ook aan de hand moest ik hem laten doorlopen omdat hij het liefst gewoon stil staat. Als je niet oppast staat hij in de galop gewoon ineens stil je moet hem echt eraan blijven rijden anders gaat hij weer in ze luchtbel. Als die eenmaal loopt, meestal is dat als ik een paar keer van galop na draf ga op een lange zijde, dan loopt hij echt de sterren van de hemel volgens velen en dan voel ik ook dat hij echt fijn loopt.
Maar ik heb nu een nieuwe instuctrice en moest ook weer een beetje opnieuw beginnen na even stilstaan en verhuizen. Nu zegt zij dat ik veelste hard ga waardoor hij zijn passen niet af kan maken en hij als een pony gaat lopen. En dat hij zo nooit meer na dat stukje kan gaan als toen dat ze benen echt als totilas gingen. Maar als ik op het tempo ga als zij wilt dan voelt dat zo traag alsof hij elk moment kan gaan stappen. Maar zij zegt dan weer dat ik vanuit daar hem weer meer kan laten dragen en weer wat actiever kan gaan.
Ik weet nu niet meer wat het beste is. Ik ga haar manier wel proberen deze week en heb eind deze week weer les van haar maar ik begrijp het gewoon even niet. Iemand die mij misschien kan uitleggen na dit verhaal wat ze eventueel kan bedoelen?