Hakken aandrukken tijdens rennen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lottemalou

Hakken aandrukken tijdens rennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 20:38

Hoi!
Ik heb een probleem als een paard gaat rennen. Ik druk onbewust mijn benen/hakken aan (denk voor meer grip) waardoor het paard alleen maar harder gaat rennen.
Hoe kan ik voorkomen dat ik dit steeds blijf doen want het is niet bepaald handig :P

Alvast bedankt

Angela

Re: Hakken aandrukken tijdens rennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:01

Laat je op zo'n moment door je instructie begeleiden, en doe dat vaak. Oefen door regelmatig gas bij te geven in de galop zodat je eraan gewend raakt om je been niet vast te klemmen.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:43

Vraag ook of je instructie je wil helpen met de verlichte zit.
Hierdoor leer je om veel meer op je beugels te steunen ipv je om het paard heen te klemmen voor steun.

Je kan bijvoorbeeld aan de longe oefenen, dan voelt het misschien voor jou ook wat veiliger als je instructie het paard vast heeft.

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:18

dat probleem had ik eerst ook altijd. bij mij werkt het het best als ik in mijn hoofd de hele tijd herhaal: ontspannen ontspannen. Dat leek ik altijd te vergeten als mijn pony weer ging rennen. veel oefenen op een dag merk je dat het lukt dan is dat echt een hele openbaring!

miep89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:53

Loeka_Polly schreef:
dat probleem had ik eerst ook altijd. bij mij werkt het het best als ik in mijn hoofd de hele tijd herhaal: ontspannen ontspannen. Dat leek ik altijd te vergeten als mijn pony weer ging rennen. veel oefenen op een dag merk je dat het lukt dan is dat echt een hele openbaring!

Dit. Of proberen op je ademhaling te letten. Tis lastig, maar het helpt echt om niet helemaal in de stress te schieten.