[HAW]Voor de 2e keer B springen tijdens de wintercompetitie!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

NoaHD

[HAW]Voor de 2e keer B springen tijdens de wintercompetitie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 00:44

Hoi bokkers!

Ongeveer twee weken werd de wintercompetitie weer georganiseerd bij onze ponyclub! Aangezien het erg goed gaat kwa rijden met ons wou ik deze kans om concourservaring op te doen niet verspillen en heb ik ons opgegeven :D

Het eerste parcour ging totaal niet slecht, alleen een weigering op sprong 9 (van de 10) doordat ik niet goed oplette. :( maar alsnog was ik totaal niet ontevreden aangezien het Honey's tweede B parcour ooit was. Daarna sprong ze er wel netjes overheen en hadden we alsnog 72 stijlpunten :)

Het tweede parcour (jachtparcour) ging nog net iets beter, geen weigeringen of balkjes! Natuurlijk nog wel genoeg rijtechnische foutjes, maar aangezien dit Honey's tweede B parcour ooit was en ik zelf nog maar een half jaar (ik reed voordat ik Honey had alleen op de manege) op de ponyclub rij, mag ik niet klagen :D

Een paspoortje van Honey:

naam: Kantje's Cartie (v. Kantje's Carter x Casper)
leeftijd: 5 jaar
ras: New Forest
wedstrijdervaring: 3 BB wedstrijden en nu 2 B wedstrijden

Uiteindelijk zijn Honey en ik eerste geworden in de klasse B!

Tieneke

Re: [HAW]Voor de 2e keer B springen tijdens de wintercompetitie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:53

Het ziet er zeker niet slecht uit, maar toch de volgende tip: niet zo gehaast en je passen doen uitkomen! Nu crost hij er gewoon doorheen, maar als je hoger gaat ga je het zo niet redden, dan kan hij wel eens dwars door de hindernis springen. Dus rustiger en doordachter, passen luidop tellen helpt.

Wel super dat jullie er zo'n lol in hebben en dat je durft rijden!

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 18:13

Tieneke schreef:
Het ziet er zeker niet slecht uit, maar toch de volgende tip: niet zo gehaast en je passen doen uitkomen! Nu crost hij er gewoon doorheen, maar als je hoger gaat ga je het zo niet redden, dan kan hij wel eens dwars door de hindernis springen. Dus rustiger en doordachter, passen luidop tellen helpt.

Wel super dat jullie er zo'n lol in hebben en dat je durft rijden!

dankjewel voor de tip! Ik ben het inderdaad mee eens dat het af en toe gehaast is, maar we zijn hier heel erg in de les mee aan het trainen dat we wat meer rust in het parcour krijgen, ze wordt namelijk af en toe erg sterk. We zijn er hard mee aan het trainen :)

dankjewel! :D

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 19:49

Oh ik heb nog een ding niet gemeld. Het 2e parcour ging op tijd, vandaar dat er wat gecrossed wordt. Mijn tijd weet ik niet meer, maar van alle klassen (B, L, M) was ik 3e met de tijd, dus snel was ik wel :D

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 19:50

edit: ho dit ging een beetje mis. :o

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 01:40

Ik vind het er zeker niet slecht uit zien maar als je hier 72 stijlpuntne voor hebt gekregen vind ik t knap.. Dat krijg je hier niet klaar. Veel gehaast, geen controle oer t tempo, sprongen komen niet uit, wendingen niet netjes etc.

Ik zou vooral aan het tempo en aan de controle werken.
Veel succes!

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 18:49

Kozbi schreef:
Ik vind het er zeker niet slecht uit zien maar als je hier 72 stijlpuntne voor hebt gekregen vind ik t knap.. Dat krijg je hier niet klaar. Veel gehaast, geen controle oer t tempo, sprongen komen niet uit, wendingen niet netjes etc.

Ik zou vooral aan het tempo en aan de controle werken.
Veel succes!

voor het parcour van het filmpje kreeg ik geen stijlpunten. :) Dit was het jachtparcour, op tijd dus, vandaar dat we aardig snel gaan. Voor het eerste parcour (heb ik niet op film) had ik 72 stijlpunten, maar dit ging veel rustiger en netjes nageeflijk door de bochten. Ik ben het met je eens dat het er misschien wat gehaast uitziet en dat ik geen controle over het tempo had, maar ik had aardig wat controle in het parcour, anders had ik haar niet zo hard laten gaan :) Het klopt dat ik met de sprongen soms niet uitkom, dit vinden wij ook nog heel lastig!

Bedankt voor de tips! :)