Ik heb een probleem dat ik in draf heel erg voor over ga zitten. Ik duw me schouder heel erg naar voren. En ga half in springhoudingen zitten. In stap doe ik dat niet.
Hebben jullie misschien tips hoe ik kan zorgen dat ik netjes achter over kan zitten ?
Ga voor je gevoel helemaal naar achterzitten het lijkt dan overdreven maar is het niet en veder heel veel oefenen
annikeee19
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-15 19:51
Shakiralove4 schreef:
Ga voor je gevoel helemaal naar achterzitten het lijkt dan overdreven maar is het niet en veder heel veel oefenen
Ja dankjewel ga het proberen !
kobuss1
Geplaatst: 27-12-15 19:55
Ik had dat ook licht en mij helpt het om m'n borstbeen " groot " te maken en m'n ruggewervels te "stapelen". Klinkt misschien beetje apart maar t zou kunnen helpen. Je borstbeen is dat bot aan de voorkant tussen je boezem waar je ribben aan vast zitten hè.
Trouwens heb ik de 30-dagen-challenge-om-houding-en-zit-te-verbeteren gevolgd van Hester Bransen en daar kon ik wel wat goeie tips uit halen die mij pasten. Is gratis en misschien ook leuk om te doen?
Probeer je knieen iets van je paard af te draaien dan kantelt je bekken waardoor je meer naar achteren komt te zitten.
Oedi
Geplaatst: 27-12-15 20:08
Wat bij mij ook hielp is om bij het lichtrijden niet 'sta zit' te denken, maar bij het sta-moment je bekken naar je handen te bewegen in plaats van echt te gaan staan als je snapt wat ik bedoel. Dus echt je navel naar voren te doen. Dat helpt voor mij om tijdens het lichtrijden netjes rechtop te blijven zitten. En verder idd schouders naar achter en laag houden, trots zitten en vooruit te kijken. Succes!
Zijn je beugels ook wat aan de lange kant hierdoor moet je wat meer op je tenen steunen waardoor je naar voren valt Denk dat er een touwtje aan e hoofd zit die je recht omhoog trekt