sigrid1182 schreef:Een beetje springpaard wat goed galopeert komt altijd uit...
Daarontegen, zijn haflingers geen top galopeerders, en gewoon voorwaarts rijden, want te langzaam komen ze helemaal niet uit, want dat gaat ten kostte van t Galopritme en dus balans en tact.
En hoger springen hoeft geen oplossing te zijn.
En galop of drafbalk is altijd goed voor een hindernis. Dan leert ze op goede manier springen, als ik t zo hoor zit er weinig springtalent in je alpenquater....
Haflingers galopperen anders net zo goed als een ander paard hoor hij is goed aan het been en is erg voorwaarts en werkwillig
Ilsaaaa schreef:Ik denk dat vibabu rechte lijn bedoeld, daar dit namelijk een vaste afstand tussen (bij een gebroken lijn bijv hangt het af hoe scherp je de bocht rijd). Verder zou ik zoals al genoemd voor de hindernis een draf/galop balkje leggen, zodat jij en je pony de afstand leren inschatten. Is je pony wel fijn aan je been? Dan kun je namelijk verruimen (of juist verzamelen) om zo zijn galop te controleren tussen de hindernissen. Is het al gelukt met het filmpje?
Ik ga het NU regelen 
https://www.youtube.com/watch?v=ZNwjptS3lH0
Dat is de video. Zoals jullie misschien wel kunnen zien komt Anko niet goed uit maar heeft de sprong wel gehaald vandaar ook op de achtergrond: JA! want hij kwam constant niet goed uit en gooide de balk eraf en nu liet ie hem liggen en kwam niet goed uit maar liet hem wel liggen
als ik er vanaf draf op af rijd springt ie hem ALTIJD goed. maar als ik hoger wil gaan springen kan het op een geven moment niet meer vanuit draf dus ja dan moet het wel vanuit galop en daarom wil ik er ook aan gaan werken