Hij trekt als een magneet op de hoefslag, blokkeert gewoon, laat de buitenteugel los en kriebelt zo naar buiten toe. Ik kon wel janken, ik heb hem met periodes zo goed aan het lopen en dan krijg je dit weer.Het begon een tijdje geleden al in de galop op de rechterhand, hij flikte het een paar keer om zich zo naar links te laten vallen en ineens af te slaan. Hij trekt zich dan zo om. Dit kan ik wel voorkomen door mijn buitenbeen goed aan te leggen en de druk van de binnenhand af te halen. Dit was dus in principe mijn eigen schuld omdat ik hem de gelegenheid gaf om dit te doen.
Hij heeft een vrij kort lichaam en vindt het heel moeilijk om bijv. op een kleine volte op rechts te lopen. Nu had ik dit de laatste keer (donderdag) geoefend, hij protesteerde behoorlijk toen. Het lijkt nu wel of hij zoiets heeft van: bekijk het maar, dat doe ik niet nog een keer.
Hij krult zich ontzettend op zo'n moment en knalt dwars door je buitenbeen en buitenteugel heen, je bent hem gewoon helemaal kwijt. Daarbij gooit hij erg hoog op in draf, dus je wordt ook nog eens gelanceerd waardoor het ook nog eens een stukje moeilijker wordt.
Kan iemand me hier verder bij helpen? Ik weet dat ik het voor elkaar moet krijgen om meer druk op mijn buitenteugel te krijgen, maar hij sneakt er gewoon tussenuit.