Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
aeolusnr1 schreef:Je blijft maar herhalen dat je wel les neemt maar dan enkel voor het dressuren, je zegt dat er 2 meisjes die zichzelf ervaren springruiters noemen er hebt opgezet en dat er ééntje al weer van af gevallen is en de andere viel er op een haartje na bijna vanaf.
Als je dit trainen noemt tjaaaa dan is het gewoon wachten op het moment dat het echt verkeerd gaat.
Ik had je reeds het advies gegeven zoek les.
In dit geval idd deels dressuur deels springen, maar ook een heel groot deel paarden lezen , en leren inschatten en leren afspraken te maken.
Het deel dressuur is even belangrijk bij het springen, je moet altijd de controle hebben over het paard zijn voeten, over buiging, over richting, over gangen, over tempo, over zijgangen, over zijn vooruit en ook over de stop, ......
Pas als je echt controle hebt over het paard zijn voeten, pas dan is paardrijden geen gokspel meer, zonder of met maar half controle is het niet de vraag of je kans loopt op een ongeval, nee het is dan afwachten wanneer het ongeval er zal aankomen en hoe erg het ongeval zal zijn.
zoek les, en ga niet zelf uitproberen aan de hand van forum tips.
Celine_Famke schreef:aeolusnr1 schreef:Je blijft maar herhalen dat je wel les neemt maar dan enkel voor het dressuren, je zegt dat er 2 meisjes die zichzelf ervaren springruiters noemen er hebt opgezet en dat er ééntje al weer van af gevallen is en de andere viel er op een haartje na bijna vanaf.
Als je dit trainen noemt tjaaaa dan is het gewoon wachten op het moment dat het echt verkeerd gaat.
Ik had je reeds het advies gegeven zoek les.
In dit geval idd deels dressuur deels springen, maar ook een heel groot deel paarden lezen , en leren inschatten en leren afspraken te maken.
Het deel dressuur is even belangrijk bij het springen, je moet altijd de controle hebben over het paard zijn voeten, over buiging, over richting, over gangen, over tempo, over zijgangen, over zijn vooruit en ook over de stop, ......
Pas als je echt controle hebt over het paard zijn voeten, pas dan is paardrijden geen gokspel meer, zonder of met maar half controle is het niet de vraag of je kans loopt op een ongeval, nee het is dan afwachten wanneer het ongeval er zal aankomen en hoe erg het ongeval zal zijn.
zoek les, en ga niet zelf uitproberen aan de hand van forum tips.
Jij leest blijkbaar verkeerd.
Já, er hebben 2 meiden op gezeten die ervaring hebben óp springpaarden. En já, ik krijg dressuurles. Dit beide heb ik 1x gezegd en ik heb nergens gezegd dat ik dus GEEN springles ga nemen. Ik zei alleen dat ik NU alleen een dressuurinstructeur heb.
Mijn doel is niet om een B parcours rond te kunnen. Ik wil gewoon af en toe leuk (en laag) springen voor de lol. Als er dan altijd een cavaletti voor zou moeten staan voor ons wederzijds vertrouwen, príma. Ik ga echt niet plotseling een hindernis van een meter hoog neerzetten en er overheen springen.
Bedankt allemaal voor de tips, ik ga er wat mee doen.
aeolusnr1 schreef:ok geen probleem hoor.
welke instructie maakt eigenlijk echt niets uit, als het er maar op gericht is controle te krijgen over waar en hoe het paard zijn voeten zet.
ieder paard hangt vast aan zijn voeten en controle over het paard zijn voeten betekend eigenlijk controle over heel het paard.
pas dan wordt paardrijden veel veiliger.
Onderschat het aantal ernstige ongelukken niet, hou daar echt rekening mee.
ik wens je uiteraard succes toe, hou het leuk, maar hou het veilig.
Celine_Famke schreef:aeolusnr1 schreef:ok geen probleem hoor.
welke instructie maakt eigenlijk echt niets uit, als het er maar op gericht is controle te krijgen over waar en hoe het paard zijn voeten zet.
ieder paard hangt vast aan zijn voeten en controle over het paard zijn voeten betekend eigenlijk controle over heel het paard.
pas dan wordt paardrijden veel veiliger.
Onderschat het aantal ernstige ongelukken niet, hou daar echt rekening mee.
ik wens je uiteraard succes toe, hou het leuk, maar hou het veilig.
BedanktIk ga cavaletti's en balkjes meenemen in mijn lessen en er gewoon mee oefenen. Daar kan weinig mis mee gaan.
Veilig houden we het zeker, de hoogte in zullen we niet gaan. Tenminste, niet met iemand erop. Los mag ze soms wel hoger.