Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Joolien schreef:Elk paard is scheef, buigen op de moeilijke kant is als naar de sportschool gaan. Kleine stukjes, en dan steeds iets meer. Je moet niet verwachten dat het een truukje is die ze zo kan, maar ga door met kleine stukjes, begin met haar alleen al recht te maken. Als ze recht is, kun je kleine stukjes stelling en buiging gaan vragen, maar verwacht en wil niet teveel, denk aan de sportschool.
(er vanuit gaande dat jij verder recht op je paard zit en het zadel goed past)
Joolien schreef:Oh nee? Volgens mij kan dit prima hoor, dat hoeft niet perse met rechtrichten aan de hand etc.
lotte_2 schreef:Ik heb op het moment een gigantisch buigingstechnisch probleem.
Ik krijg mijn paard niet fijn gebogen om mijn binnenbeen. Ze neemt wel (veel te veel) stelling, maar buigt dan niet in haar lijf.
De stelling probeer ik op te lossen met mijn buitenteugel, buiging probeer ik te krijgen door mijn binnenbeen aan te drukken- buitenbeen begrenst de achterhand. en dan mijn binnenhand nog opzij.
En dan zou ze in principe moeten buigen... maar het lukt niet! Ik krijg niet snel genoeg reactie op mijn binnenbeen, maar daar ben ik consequent mee bezig.
Mijn vraag aan jullie: Hoe oefenen jullie de buiging in het lijf, en wat voor oefeningen gebruik je nog meer naast volte's, achtjes, hoeken en wendingen?
Edit: het probleem bestaat op beide kanten. Rechts valt ze meer door mijn been, links is ze stijver.
Achterwaarts wijkt ze ook altijd af naar rechts.
lotte_2 schreef:Fijn, binnen een dag al zoveel reacties waar ik ook echt wat mee kan![]()
@0000: Klopt inderdaad dat ik veel met mijn buitenteugel probeer te begrenzen, zal haar daar eens meer ruimte in geven!
@elisa2: Actief van achteren is ze gelukkig wel. Het probleem zit me ook echt in de lengtebuiging, zodra ik probeer te buigen ben ik de boel weer kwijt. Rijd ik weer vooruit dan loopt ze weer actiever en meer door haar lijf.
En de rest: Ik ga met jullie tips aan het werk. Bedankt voor de reacties en verschillende meningen in elk geval. Ik weet best heel goed dat het niet even met een trucje op te lossen is: goed paardrijden en je paard op een goede manier rechtrichten is niet makkelijk. Maar het helpt soms wel om even een paar andere inzichten te lezen
lotte_2 schreef:Edit: het probleem bestaat op beide kanten. Rechts valt ze meer door mijn been, links is ze stijver.
Achterwaarts wijkt ze ook altijd af naar rechts.