Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met een gespannen pony.
Zeker op wedstrijden is dit erg van toepassing.
In het begin was de spanning zo erg dat ik geeneens de hoefslag over kon komen. (hij schrok van alles om de bak heen) En we hadden totaal geen connectie met elkaar.
Ik ben begonnen met privelessen en dat heeft ons heel erg goed gedaan. Na 2 jaar ben ik in april begonnen met.....wedstrijden

Dat ging naarmate de tijd vordert steeds beter......Het was of erop of eronder. Ik kwam of met 2 oranje linten thuis of met de troostprijs

Ik ben me ook erg van mezelf bewust en werk er zelf ook heel hard aan door mijn houding en ademhaling.
Nu rij ik oefen indoor wedstrijden maar dat is echt moeilijk. Indoor ziet ie vanalles en ik blijf zelf nu heel rustig, ik blijf rechtop zitten en al die dingen maar de spanning nekt me zo erg.
Takt is natuurlijk het belangrijkste.....en Isa is zo'n gevoelige pony......zodra ze iets spanning heeft worden zijn passen korter oid. En daar word je bij ieder onderdeel op afgerekend.
En nee zodra er een onderdeel totaal mislukt blijf ik rustig.....zo had ik afgelopen week een 4 op rechts aanspringen en het onderdeel daarna een 7 voor de grote volte waar we meteen weer goed op waren aangesprongen

Stel ik rij 100 proefjes met mijn pony dan staat er op 98 de woorden 'taktfouten' en 'spanning'
Mijn vraag is: Heeft iemand van jullie hier ervaring en tips mee?
En klopt het dat als een pony van nature een ruime stap heeft hij sneller taktfouten maakt?
En ja het ligt vast ook wel aan mezelf want ik heb nog te veel de gedachte 'dit is een proefje nu moet het goed' en dan word ik iets strakker. Maar dat hoeft al een heel klein beetje of de takt gaat er weer uit naja heeft iemand tips?

Bedankt voor het lezen!!