Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Meloi_1990 schreef:Ja, dat is precies waarom we gingen lessen. En als je ontspant na de druk doet E het opnieuw. We moeten terug naar draf. Soms om het wat beter onder controle te krijgen rij ik haar rustig terug naar de stap en probeer het elke keer weer opnieuw.. en toch probeert ze het elke keer weer opnieuw. Het verschil nu is dat ik her voel aankomen ik merk dat zij als ze het in de bol krijgt al heel haed gaat draven. Dan weer overgangen rijden tot ze kalmeert. Ik rij haar het liefst met zo los mogelijke teugel. Want zelfs als ik niets vast heb loopt zij aan de teugel dus druk hoeven we niet te geven. Ik rij veel op mij zit ik wil namelijk niet aan mijn teugel hangen.. dat is naar mijn mening dan hangen aan haar mond. Ik doe men best. Ohja las ook over andere instructeur. Ik krijg al ruim 7 les van die mevrouw. Niet om te verdedigen maar zij gaf ook aan geen fan te zijn van een pessoabit en of hulpteugels enz. Zij mogen alleen dienen als HULP niet als dwang middel daar zijn we ons zeker van bewust. Ze gaf aan t een kans te geven of er ocee na te denken omdat ik met de juiste instructies gewoon net iets meer te zeggen heb tegenover mijn paard.
Ze is niet groot.. maar mevrouw denkt er zelf heel anders over haha tis een kadeetje zoals men vader dat noemt
midgie schreef:Als je het 100 x herhaalt leert het paard nog zijn bekken niet te kantelen, ik denk dat je het in techniek moet zoeken, tenminste bij mij heeft dat geholpen, een paard wat op de voorhand loopt gaat niet zijn achterhand gebruiken door dingen 100 x verkeert over te doen
Desiree schreef:midgie schreef:Als je het 100 x herhaalt leert het paard nog zijn bekken niet te kantelen, ik denk dat je het in techniek moet zoeken, tenminste bij mij heeft dat geholpen, een paard wat op de voorhand loopt gaat niet zijn achterhand gebruiken door dingen 100 x verkeert over te doen
Het paard terugnemen in galop is toch niet `verkeerd over doen`?
Desiree schreef:Dus het was gewoon simpel een rijtechnisch probleem dat heel simpel rijtechnisch op te lossen is?
Ik maak ook wel eens mee dat een paard aan mij trekt maar dan geef ik gewoon een por met mijn benen en dan houden ze meteen op daarmee.
AlwaysH schreef:Desiree schreef:Dus het was gewoon simpel een rijtechnisch probleem dat heel simpel rijtechnisch op te lossen is?
Ik maak ook wel eens mee dat een paard aan mij trekt maar dan geef ik gewoon een por met mijn benen en dan houden ze meteen op daarmee.
Ken ik, soms even streng zijn als ze hun eigen gang gaan.