Ik zit met wat probleempjes die ik bij mezelf tegenkom. Namelijk dat ik mijn benen heel erg naar achteren leg. Ik heb pas een nieuw zadel(van 10 jaar vzh naar Dresuur gegaan) en daardoor merk ik het vaak niet als ik mijn hakken niet uitdruk en mijn benen heel erg naar achteren leg.
Het is zelfs zo erg dat ik tussen mijn eerste dressuurproef met mijn paard en de tweede, commentaar kreeg van mijn vriendinnen dat ze echt als we samen gaan trainen een touwtje aan mijn benen gaan spannen zodat ik goed rechtop zit met mijn benen naar vóren. Misschien een leuke optie, maar ik wil er meer. Want ik kan niet op wedstrijd verschijnen met mijn benen aan touwtjes

Dat is ook een van de redenen dat ik in januari pas officieel ga starten, eerst keihard trainen waarop ik laatst bij een BB proef de fout in ben gegaan en dan pas starten. Ook merk ik bij mijn paard dat hij niet zoveel actie onderneemt. Hij draaft niet zo snel en laatst dacht ik echt tijdens mijn proef dat we aan een middendrafje deden terwijl er vervolgens op mijn proef 'Niet getoond' stond.
Toen ging er een belletje bij mij rinkelen. Ik ben altijd een heel snel paard gewend geweest, en nee hij is de snelste niet, maar daar moet toch een oplossing voor zijn? Momenteel ben ik echt bezig met schijnovergangen rijden en losrijden maar ook mede door onze kleine bak(de grootte van een volte) is dat vaak lastig.
Wie kan mij helpen met deze probleempjes?