Galopsprong verbeteren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Galopsprong verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 19:53

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of jullie leuke oefeningen hebben om de galopsprong te verbeteren.
In mijn ogen is de algehele soepelheid en impuls van het paard het meeste belangrijke,
daar werken we ook al hard aan. Maar omdat paardlief galopperen leuk vind dacht ik
dat er wellicht wat galopoefeningen zijn die we kunnen toevoegen aan onze training.

Danku!

Princesj

Re: Galopsprong verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:44

Wat ik een leuke en fijne oefening vind ik 2 balken op 15 meter uit elkaar leggen. Eerst galoppeer je daar tussen in jullie basistempo en tel je de sprongen. Vervolgens probeer je door te schakelen 1 galop sprong meer en minder er tussen te doen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 12:34

Princesj schreef:
Wat ik een leuke en fijne oefening vind ik 2 balken op 15 meter uit elkaar leggen. Eerst galoppeer je daar tussen in jullie basistempo en tel je de sprongen. Vervolgens probeer je door te schakelen 1 galop sprong meer en minder er tussen te doen.

ha dit is een goede, is ook iets wat makkelijk zelf klaar te leggen is en iets wat niet steeds teruggelegd hoeft te worden tijdens het rijden zoals met springen. Dank!

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:42

Veel schakelingen maken in het tempo.

Bijv je verruimt 1x op een lange zijde. En dan probeer je 2x op een lange zijde. En dan 3x etc.

Of je maakt hele langzame galop sprongen en dat steeds langer proberen vol te houden om in dat tempo te bljven.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:08

Veel voltes rijden op vrij harde en zachte ondergrond? Daar leren ze achterbeen van gebruiken..

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:34

Schakelen, schakelen en nog eens schakelen. Paar passen verruimen en weer terug en dit steeds meer uitbouwen en herhalen. Zorgen dat het achterbeen goed geactiveerd is.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 18:39

Schakelen probeer ik veel de laatste tijd, blijf t wel lastig vinden, helemaal terug schakelen omdat t dan voelt alsof ie terug naar draf valt. Soms doet hij dat ook. Dan blijf ik dus toch stiekem drijven en ben ik alsnog hard aan t werk en raakt hij weer lui aan m'n been. Pfff ingewikkeld

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:48

maar als je verzamelt moet je ook bijdrijven, anders zal hij gewoon trager gaan en impuls verliezen
dus bijdrijven langs achter, opvangen vooraan.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 18:54

Duhelo schreef:
maar als je verzamelt moet je ook bijdrijven, anders zal hij gewoon trager gaan en impuls verliezen
dus bijdrijven langs achter, opvangen vooraan.

Ja dat is r probleem ook hij verliest dan impuls. Wellicht een idee om met een zweepje te rijden zodat ik m kan kriebelen aan z'n achterhand ?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:00

een zweepje of een spoortje kan in idd wel helpen zonder dat hij hard wordt op het been.
Echter, als hij teveel impuls verliest wil het gewoon zeggen dat hij er nog niet klaar voor is.
Ik zou dan in eerste instantie overgangen rijden van een handgalop naar middengalop en terug, voltes verruimen en verkleinen, en als je terugschakelt, 1-2 passen en terug vooruit.
Je kan niet verwachten dat ze direct een volledige cirkel in verzamelde galop doorgaan, test wat uit hoeveel je kan verzamelen en probeer iedere keer net tegen de limiet aan te gaan en terug eruit te rijden voor hij het echt moeilijk krijgt. Op het moment dat je hem kwijt raakt is het omdat je te ver gegaan bent en dan heeft je oefening geen nut gehad.