Meer ontspannen lopen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

Meer ontspannen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:31

Hallo!
Ik wil graag met mijn verzorgfriesje wat meer aan de ontspanning werken.
Hij loopt nu niet echt aan de teugel, terwijl ik dit liever wel heb aangezien z'n rug als niet zo perfect is. Ik wil het natuurlijk niet omdat het zo mooi staat, niemand ziet het toch :+

Ook wil ik wat meer stelling naar binnen en buiten, maar er is een probleem

Hij kent het verschil niet tussen binnenbeen,buitenbeen en drijven. Dit is hem met het beleren gewoon niet aangeleerd. Nu is hij ong 12 en kan ik nu niet meer dan wat figuren maken en als een of ander plankje de hoeken door....

Iemand enig idee hoe ik dit ga aanpakken?

Voor lessen momenteel geen geld beschikbaar, heb wel wat lessen gevolgd en die hebben geholpen maar loop nu op dit onderdeel vast...

ODonoghue

Re: Meer ontspannen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 13:21

Niemand die weet hoe ik dit ga aanpakken?

Weggebokt

Re: Meer ontspannen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:23

Toch maar sparen voor lessen, dit zijn proberen die niet via een computer scherm op te lossen zijn.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:40

Longeer je hem wel eens? Je zou kunnen beginnen met zo'n longeerhulp; zo'n touw wat je om zijn rug legt en dan door de voorbenen door naar voren gaat. Dan wordt zijn hoofd wel naar beneden gevraagd, maar niet strak in de krul getrokken. En als je hem veel op de volte laat lopen lijkt mij dat hij wel meer moet gaan buigen? Veel succes en inderdaad gaan sparen voor goede les! Ik kan ook absoluut niet zonder!!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 13:41

Marieke33 schreef:
Longeer je hem wel eens? Je zou kunnen beginnen met zo'n longeerhulp; zo'n touw wat je om zijn rug legt en dan door de voorbenen door naar voren gaat. Dan wordt zijn hoofd wel naar beneden gevraagd, maar niet strak in de krul getrokken. En als je hem veel op de volte laat lopen lijkt mij dat hij wel meer moet gaan buigen? Veel succes en inderdaad gaan sparen voor goede les! Ik kan ook absoluut niet zonder!!

Dankjewel! Ik ga er zometeen heen, dan zal ik dat eens proberen, kan gewoon met een touw? Of niet? had er wel eens wat over gelezen maar niet veel verstand van. Ja op de volte buigt hij wel meer :)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:43

Laat je informeren wat betreft t rechtrichten van je paard..Wat je omschrijft wijt ik aan scheefheid van je paard.
Meer info op http://www.atletischerijkunst.nl of op paarden begrijpen.nl en nog vele andere sites!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:50

Tosca_love schreef:
Marieke33 schreef:

Dankjewel! Ik ga er zometeen heen, dan zal ik dat eens proberen, kan gewoon met een touw? Of niet? had er wel eens wat over gelezen maar niet veel verstand van. Ja op de volte buigt hij wel meer :)

Niet zomaar doen, als je paard niet ontspannen loopt gaat hij zich juist vastzetten en word het echt alleen maar erger.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:53

SindyKaya schreef:
Toch maar sparen voor lessen, dit zijn proberen die niet via een computer scherm op te lossen zijn.

Helemaal mee eens.

Ik heb ook heel lang maar wat aangemodderd, bijna precies dezelfde problemen die jij hebt. Nu naar 4 lesjes loopt ze kunnen we heel wat meer (stap zo goed als de hele tijd nageeflijk, draf lekker ontspannen en zelfs galop terug rijden op zit).

Verschil buiten / binnenbeen kende ze ook niet. Been = sneller volgens haar. Ik ben toen gewoon doorgegaan met stelling buiging vragen, als ze versnelde direct terug nemen. Op het laatst valt het kwartje wel.
Longeerhulp heb ik ook, heerlijk ding :j. Hij hoeft niet eens vast, maar het nodigt direct uit om de hals te laten strekken

Dit kanaal vind ik ook heel leerzaam: https://www.youtube.com/results?search_ ... ess&page=2

Maar nogmaals, ik heb 10x meer geleerd in 4 lessen dan in 2 jaar zelf aanmodderen

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 15:57

Bamii schreef:
SindyKaya schreef:

Helemaal mee eens.

Ik heb ook heel lang maar wat aangemodderd, bijna precies dezelfde problemen die jij hebt. Nu naar 4 lesjes loopt ze kunnen we heel wat meer (stap zo goed als de hele tijd nageeflijk, draf lekker ontspannen en zelfs galop terug rijden op zit).

Verschil buiten / binnenbeen kende ze ook niet. Been = sneller volgens haar. Ik ben toen gewoon doorgegaan met stelling buiging vragen, als ze versnelde direct terug nemen. Op het laatst valt het kwartje wel.
Longeerhulp heb ik ook, heerlijk ding :j. Hij hoeft niet eens vast, maar het nodigt direct uit om de hals te laten strekken

Dit kanaal vind ik ook heel leerzaam: https://www.youtube.com/results?search_ ... ess&page=2

Maar nogmaals, ik heb 10x meer geleerd in 4 lessen dan in 2 jaar zelf aanmodderen

Ik heb dezelfde problemen! Ben idd aan het sparen voor meer lessen.
Zonet gereden, even naar buiten geweest. Ontspannen was het niet met dit weer, waren snel weer thuis :+