beugel onder bal van voet/knieën klemmen in galop

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

beugel onder bal van voet/knieën klemmen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 10:54

Haaii

Met galop wil ik nog weleens moeite hebben met de beugel onder de bal van mijn voet houden en hakken laag.. Dan probeer ik mijn benen lang te maken, dan lukt het meestal wel maar dan loop ik weer
tegen het probleem aan dat ik heel erg mijn knieën klem waardoor ik ga stuiteren.
Hier heb ik alleen last van met galopperen.... wat kan ik hieraan doen?

Groetjess

smurffie

Re: beugel onder bal van voet/knieën klemmen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:59

Zitles nemen en leren te ontspannen. Enige wat je moet doen is denken aan je tenen omhoog. Hakken omlaag Moet je druk voor zetten, tenen omhoog niet.
Verder je navel naar binnen trekken en dan zit je waarschijnlijk al heel anders.
Ademen tijdens het rijden, ontspannen en rustig letten op je ademhaling. Daarom is zitles heel fijn, dan kun je hier eerst op richten zonder op je paard te hoeven letten.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 19:05

Gister in de les gedacht aan tenen omhoog, navel naar binnen en op mijn ademhaling gelet. Ging indd een stuk beter! Ik ga vooral zo verder oefenen, dankje voor de tips :)

Lynnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:29

Misschien kan af en toe een paar sprongen in verlichte zit gaan zitten ook wel helpen. Zorg hierbij dat je met je voeten 'veert' op de stijgbeugels en niet op je knieën gaat steunen.