Sinds vorig jaar december heb ik een fantastisch nieuw verzorgpaard.
Het eerste half jaar met rijden was echt drama, we hebben hem laten onderzoeken, dierenarts, tandarts, osteopaat, niks kunnen vinden.
Het eerste half jaar stond in het teken van bit vastpakken, en heeel hard draven, zo hard dat lichtrijden of doorzitten allebij onmogelijk werd.
Verschillende bitten geprobeerd, maar ook dat hielp niet (hij loopt nu op een simpel enkelgebroken watertrensje)
Toen kwam een vriendin van mij met een instructrice, nou hup, appje gestuurd, konden meteen afspreken, eerste les was echt beroerd, hij vond ineens alles in de bak doodeng, en ging er telkens weer vandoor (weer dat harde draven).
Na een half jaar, kunnen we eindelijk zeggen dat er vooruitgang is geboekt! Sjors durft te ontspannen, over zijn rug te lopen, en op zijn eigen benen te lopen.
Alleen het enige puntje is nog, dat hij zijn linkerkant vast houdt.
Instructrice er weer op, ook die voelde het, maar kon zo niet zeggen waar het vandaag kwam.
Nu is mijn vraag of er bokkers zijn die hier ervaring mee hebben, of weten wat ik er tegen kan doen.
Nogmaals, ik heb een fantastische instructrice, maar ook zei wist het deze keer niet.
Ik zal voor de vergelijking nog even twee foto's toevoegen van eerst en van nu:
Dit was december 2014:

een foto van het ''rennen" ik weet het, mijn houding was ook niet alles...

En zo rijden we nu door de bak:

Ondanks dat het nu helemaal niet slecht gaat, en we eigenlijk alleen nog maar vooruit gaan i.p.v. weer achteruit, ben ik toch benieuwd of er tips zijn!
Hoor het graag!