middendraf

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

annaberberxx

middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 20:17

Hee,

Elke keer in de B staat erop mijn protocol "moet meer verruimen en niet versnellen" nu moet ik dus meer verruimen en probeer dit ook maar krijg het niet voorelkaar.

we zijn al bijna L1 klaar en wil dit wel goed hebben voor dat we straks kammen met de middengalop

Iemand tips/trucs
Btw ik heb een sportievehaffie

_Joelle

Re: middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:50

dat heb ik er ook meestal opstaan, mijn pony doet het voor haar doen heel goed maar ze gooit die benen er niet uit zoals Totilas.
wat je wel kan proberen is kleine stukjes goed naar voren en dan weer goed terug en dat een paar keer herhalen.
wat ook handig is vooral in je proeven, is vanaf A of C iets terug in tempo en dan de diagonaal op en dan je middendraf en dan heeeel goed terug rijden en dan bij de A of C weer in je normale tempo, zo heb je heel goed verschil :)

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:01

Dat probleem is heel herkenbaar :( ik heb ooit wel eens ergens gelezen dat je het met drafbalken kunt doen! En dan de balken ver uit elkaar zodat je paard moet strekken (de eerste keer doe je ze natuurlijk niet zo heel ver uit elkaar).

Lynnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:27

Verruimen tijdens het voorwaarts neerwaarts rijden kan ook helpen om je paard de passen te leren verlengen, ipv te versnellen.

annaberberxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 22:33

Bedankt voor jullie reactie!

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:29

Probeer met je lichtrijden niet te versnellen, maar het zelfde ritme aan te houden.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:19

je ziet het veel vind ik, versnellen ipv verruimen, bij vele zou het al helpen als ze hun paard ook de ruimte geven om te verruimen, geef wat meer vrijheid aan de voorkant en rij het paard naar je hand toe. Veel ruiters houden de voorkant tegen en versnellen daardoor alleen.

Vera24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:31

Wat kan helpen is om een aantal rondjes achter elkaar middendraf te rijden, en dan is het niet erg als hij versnelt zolang je paard z'n benen maar naar voren gooit. Op het moment dat hij dat doet beloon je en ga je terug naar arbeidsdraf. Dit blijf je herhalen tot hij snapt dat hij zijn benen naar voren mag gooien. Daarna ga je er aan werken dat hij vanuit achter vertrekt waardoor hij meer gaat dragen en het geen versnellen maar verruimen wordt.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:20

Om te verruimen moet het paard de achterhand er onderzetten zodat de voorkant omhoog komt en zijn voorbenen naar voren kunnen. Op het moment dat het paard onvoldoende op de achterhand loopt zal hij gaan versnellen. Dit is een rijtechnisch verhaal en moet je met je instructeur op gaan lossen. Bij losgooien zal het paard juist op de voorhand vallen. Altijd contact en opvangen, daarna verruimen.

Lisa_Phantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:05

Zorgen voor een goede basis! Eerst zorgen dat hij voorwaarts neerwaarts over de rug komt en vanuit deze positie gaan schakelen. Door het schakelen activeer je de achterhand meer. Een paard wat over de rug loopt zal makkelijker tot verruimen komen, dan een paard welke zijn rug vast houdt. Door het schakelen en het actievere achterbeen zal het achterbeen het voorbeen "verjagen" waardoor de schoft omhoog zal komen en het voorbeen ook een grotere/ruimere pas moeten maken. Maar de beste tip: neem een goede instructeur!