Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
marleen_a_a schreef:Wat ik zelf heb gehad is dat ik in mijn rug scheef stond. Daardoor zit je ongelijk en geef je dus tegenstrijdige hulpen. Je zitbot (ik vergeet steeds wat die term is) duwt dan ongelijk zegmaar. De ene kant ``prikt`` meer dan de andere.
Ik vind het wat lastig uitleggen maar ik hoop dat je een idee hebt wat ik bedoel.
Cas123 schreef:marleen_a_a schreef:Wat ik zelf heb gehad is dat ik in mijn rug scheef stond. Daardoor zit je ongelijk en geef je dus tegenstrijdige hulpen. Je zitbot (ik vergeet steeds wat die term is) duwt dan ongelijk zegmaar. De ene kant ``prikt`` meer dan de andere.
Ik vind het wat lastig uitleggen maar ik hoop dat je een idee hebt wat ik bedoel.
Zit been knobbels?
Sassy82 schreef:Ik weet het, maar omdat ik het niet snap word ik er moedeloos van. Ik wil graag altijd de reden achterhalen, maar heb eigenlijk alle problemen met het zadel, tandarts etc uitgesloten omdat ze het dus bij andere niet doet. Ik heb volgende week weer les en ik ga zeker aan de slag met de tips die ik hier heb gekregen! Heb je misschien ook nog tips voor haar makkelijker in galop te krijgen en te houden? Ze is altijd recreatief bereden en er is nooit veel van haar gevraagd. Heeft in het span gelopen en heeft gehandicapten op haar rug gehad. Maar ik wil toch wat verder komen met haar en ze kan het allemaal wel bij andere maar niet bij mij.
0000 schreef:Sassy82 schreef:Ik weet het, maar omdat ik het niet snap word ik er moedeloos van. Ik wil graag altijd de reden achterhalen, maar heb eigenlijk alle problemen met het zadel, tandarts etc uitgesloten omdat ze het dus bij andere niet doet. Ik heb volgende week weer les en ik ga zeker aan de slag met de tips die ik hier heb gekregen! Heb je misschien ook nog tips voor haar makkelijker in galop te krijgen en te houden? Ze is altijd recreatief bereden en er is nooit veel van haar gevraagd. Heeft in het span gelopen en heeft gehandicapten op haar rug gehad. Maar ik wil toch wat verder komen met haar en ze kan het allemaal wel bij andere maar niet bij mij.
Even heel simpel, als ze het bij anderen niet doet en wel bij jou, zijn het dus jouw rijkunsten die moeten verbeteren. Dat geeft niet, zie het niet als een tekortkoming maar juist als een uitdaging en bedenk dat het bij niemand vanzelf gaat. Wel is het zo dat jij alleen kunt leren met de juiste en voldoende hulp. Als jouw instructie het al niet voor elkaar krijgt om je te helpen tijdens de les op een manier waar je buiten de les mee verder kunt, als zij je zelfs blijkbaar niet uit heeft kunnen leggen (of zelfs niet ziet?!) waar het misgaat, is dit niet de juiste persoon om jou op dit moment te begeleiden. En misschien heb je bijvoorbeeld ook wel meer baat bij een of twee keer per week een halfuur les ipv eens per twee weken een uur.
Sassy82 schreef:Bedankt allemaal voor de goede tips! Er valt nog een hoop uit te zoeken, maar het is duidelijk dat ik moet beginnen bij mezelf. Ik ga er morgen meteen mee aan de slag en ik hoop dat met jullie tips en zelfreflectie het goed gaat komen!