Ik had een vraagje

Mijn paard is erg sterk tijdens het rijden

het is niet zo dat ik hem niet nagevelijk krijg want dat loopt die wel maar ik heb gigantisch veel in me hand. Wat voor mij niet fijn is.
Hij heeft soms dagen dan is er helemaal niks en soms dan is het echt heel erg.
In draf heb ik dan heel veel in me hand waardoor ik dus moeilijk me anderen dingen kan verbeteren omdat ik constant bezig ben met het proberen los te laten.
Mijn binnen hand ontspan ik gewoon wanneer het nodig is als die netjes loopt onstapan ik me binnen hand maar dan ben ik het al weer kwijt en word die weer sterk..
De rechter galop gaat wel steeds beter. Hij laat daar eindelijk wat los en heb ik niet zo veel in me hand ik doe daarom nu ook de volte groter en kleiner maken en dat helpt wel.
de Linker galop gaat minder hij vind dat ook lastig maar gaat heel erg met ze hoofd heen en weer en word echt heel sterk als ik dan me hand onstpan gaat die langzaamer galoperen waardoor die snel terug kan vallen.
mijn vraag is hebben jullie tips?
Ik vind het erg vervelend vooral voor me paard dat ik hem niet los kan krijgen..
soms dan lukt het en dan ben ik mega blij.
maar soms lukt het niet en dan word ik na rijden gewoon beetje boos op me eigen omdat ik dan denk wat doe ik fout.
Meerderen mensen hebben op gereden me instructeur ook en die voelt ook dat die gewoon sterk is.
na uur rijden laat die eindelijk los en dan is die echt super maar ja dan ben je al een uur veder en is je paard en jezelf ook al op

heeft iemand tips het zal me super helpen !

(sorry voor me spellings fouten heb heel erg last met me nederlands