Ik verzorg een merrie, maar die is een springmerrie geweest (ZZ). Ze houd heel erg van hard lopen, in de galop kan ik haar bijna niet houden en in draf moet ik haar ook steeds inhouden, anders loopt ze onder me vandaan.
In de galop gaat ze (als ze zo hard gaat) ook zo schuin door de hoeken dat ik denk dat ze gewoon nog een keer op dr bek gaat (met mij erop)
Ze is nog nooit gevallen maar ik vind het toch iedere keer weer eng. Ik kan haar ook niet gewoon lange teugel geven en zovan: en nu zal je ook lopen ook! Want dan zet ze het bit vast tussen haar tanden, en gaat echt lopen crossen door de bak. en krijg ik haar helemaal niet meer terug. Ik heb haar (in de zomer) een paar keer zover gekregen dat ze gewoon rustig galoppeerde maar dat is maar 2 keer geweest ofzo
Ik rijd met martingaal en rij op een dressuurzadel (maar soms ook springzadel). Ik rijd altijd in de buitenbak. Enneuh jah wat moet ik er verder nog over zeggen. Oow jah ik durf haar nie op de kleine volte te zetten want de bak is vaak nat, en dan heb ik ook het idee dat ze op haar bek gaat...
Kan ik hier wat aan doen (andere hulpteugel, ander zadel ofzo), of moet ik haar gewoon iedere keer blijven inhouden....