Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
SETEFURII schreef:Ik ga er eens over nadenken. Denk dat mijn paard aan de kletter zou gaan de eerste 20 minuten zonder contact en communicatie.![]()
Het is maar een vermoeden natuurlijk, ze is vrij nerveus van nature.
SETEFURII schreef:Ja de traktors zitten tussen appelbomen, 't is eigenlijk een groot stuk land van meerdere boeren. Er is geen echt 'bos' zeg maar met fijne wandelpaden. Wijken doen we ook wel eens, de ene keer al wat meer kruisen, de andere keer al wat meer rechtdoor. Hangt er zo wat vanaf wat ze aanbied. Als ze wat flets wijkt zal ik de keer erna wat doorvragen, dan zijn we vaak op 4 passen aan de andere kant van de weg. Als ze heel fel opzij gaat zal ik de keer erna wat minder vragen. Dit om het wat af te tasten en om onze communicatie duidelijker te maken voor beide partijen (als ik te hard hulpen geef is het logisch dat ze te fel opzij gaat, dat ligt aan mij en mijn communicatie).
Halthouden doe ik ook een paar keer, afhankelijk van hoe dichtbij de tractors komensoms is halthouden en een tractor laten passeren de beste optie. Ook het weg stappen wil ik dan goed actief doen, maar als ze dat 3x helemaal doet zoals ik wil dan is het wel 'goed' voor mij zeg maar.
SETEFURII schreef:Een paar meter op het asfalt, de rest tussen de maïsvelden en appelbomen. Deze wegen zijn niet volledig hard, maar vaak zijn er toch kleine steentjes aanwezig. Om die reden draaf en galoppeer ik weinig.
SETEFURII schreef:Ik zal de volgende maal een foto maken, vanavond beschik ik wel over vervoer en morgen heb ik fijn les. Dus tenzij het rotweer gaat worden kan ik komende week wel een foto maken. Ik ben nogal bang voor een blein of een letsel aan de straal, welke aard dan ook.