buitenrijdrama

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_Luna

buitenrijdrama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 21:41

Hallo,
Ik heb nogal een probleem ontwikkeld wat betreft hetbuiten rijden.
voorheen was dit nooit een probleem en kon ik ook alleen met mijn merrie op pad. Begin veel stress, om willen draaien etc, maar de aanhouder wint.
nu ben ik vorige zomer met een bekende op buitenrit geweet, ging allemaal enorm fijn en rustig, lekker pootje baden etc. Op het moment dat we het water uitgingen voelde ik ineens enorm veel energie opborrelen. Zei al van heee, bel de krant, ik moet haar inhouden. Gewoon lekker drafje mee gepakt en daarna terug in stap, xe was wel bij mij te houden. Zo plots uit het niet springt ze recht omhoog en schiet er gemeen bokkend vandoor, resultaat was dat ik er naast lag. Direct weer opgestapt en niets aan de hand. In het voorjaar een klein rondje buiten gedaan en dat ging goed. Totdat we een week later weer hetbos ingingen. Deze keer had ik haar in de gaten en bleef zitten en heb haarvoorwaarts gehouden. Totdat ze me zo plotseling uit het niet weer recht omhoog sprong en ik er dus weer naast lag. Deze keer mijn onderrug flink gekneusd. Ook nu direct weer opgestapt.
Nu zit ik dus met het vervelende probleem dat ik dd buitenritjes doodeng begin te vinden, terwijl dat het liefste is wat ik doe?
Hoe houd ik haar met die rare fratsen onder controle en wat doe ik dan zo gruwelijk fout???

in de bak heeft ze met periodes ook van die rare dingen als enorm hard bokken, maar daar rij ik haar wel doorheen en is altijd maar even.
Verder ik ze echt enorm lief en braaf, maar ook enorm flegmatisch, wat al veel beter geworden is door consequent zijn en veel overgangen en schijnovergangen te maken.
Wie o wie heeft de gouden tip voor mij? Wil zooo graag lekker zorgeloos buitenritten maken.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:46

Is al het medische uitgesloten? Verhaal klinkt namelijk bekend. Flegmatisch paard, maar (in mijn geval) zodra je (onbewust) net wat anders ging zitten, ontzettend hoog bokken. Ik vermoedde dat het in dat geval KS was of in elk geval ernstige rugproblemen. Was in mijn geval onmogelijk om haar door de medische molen te halen, aangezien ze een leasepaard was. Heb toen zelf de keuze gemaakt er mee te stoppen. Dus ik weet niet wat het uiteindelijk was, maar het was sowieso niet goed.

Iris965

Re: buitenrijdrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:26

Ik denk dat het eerst verstandig is als ze het in de bak helemaal niet meer doet. Het moet wel veilig blijven en het probleem moet niet steeds erger worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:58

Maaike162 schreef:
Is al het medische uitgesloten? Verhaal klinkt namelijk bekend. Flegmatisch paard, maar (in mijn geval) zodra je (onbewust) net wat anders ging zitten, ontzettend hoog bokken. Ik vermoedde dat het in dat geval KS was of in elk geval ernstige rugproblemen. Was in mijn geval onmogelijk om haar door de medische molen te halen, aangezien ze een leasepaard was. Heb toen zelf de keuze gemaakt er mee te stoppen. Dus ik weet niet wat het uiteindelijk was, maar het was sowieso niet goed.

Dit dacht ik precies zo :)