Shet van 8 jaar, laten inrijden door klein ruitertje?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Shet van 8 jaar, laten inrijden door klein ruitertje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 20:21

Hoihoi!

Ik heb een hele tijd zitten denken over deze beslissing, maar ben er nog steeds niet geheel uit. Mijn shet van 8 is een echte lieverd en kan echt vrijwel alles. Langelijnen, vrijheidsdressuur, longeren of wandelen, het maakt haar niks uit. Alleen het jammere is dat ik haar nooit heb kunnen inrijden. Tegen de tijd dat zij 3,5/4 werd was ik al 14 en veel te lang om haar te kunnen rijden. Daarna zijn we al de bovenstaande dingen met haar gaan doen en heb ik eigenlijk nooit meer aan rijden gedacht. Nu begint het toch wel een beetje te steken, want ze zou echt een mooie carriere kunnen maken en de nodige kilootjes zullen er dan echt wel afvliegen. Wat vind jij, zal ik haar op deze wat latere leeftijd laten inrijden door een klein ruitertje of moet ik het accepteren dat ik dit nooit heb kunnen doen en het erbij laten?(want evt kan ze ook een erg mooie carriere opbouwen in de mensport).

Angela

Re: Shet van 8 jaar, laten inrijden door klein ruitertje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:24

Een paard/pony is op iedere leeftijd nog in te rijden, en met 8 jaar beginnen zal dan ook geen probleem zijn. Ivm de kilo's moet je wel heel goed gaan kijken naar een passend zadel, want wat nu past, kan over een maand goed niet meer (en nooit meer) passen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 20:30

Angela schreef:
Een paard/pony is op iedere leeftijd nog in te rijden, en met 8 jaar beginnen zal dan ook geen probleem zijn. Ivm de kilo's moet je wel heel goed gaan kijken naar een passend zadel, want wat nu past, kan over een maand goed niet meer (en nooit meer) passen.

Ja dat is zo. Ik ga op zoek naar een leuk ruitertje voor haar :D.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:33

Ik zou t zeker doen… maar wel met een kind dat al enigszins kan rijden.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 21:02

Andra_S schreef:
Ik zou t zeker doen… maar wel met een kind dat al enigszins kan rijden.

Ja dat sowieso. Mijn pony zal de makkelijkste niet zijn dus ook daarom.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:05

Wat heb je eraan als je altijd iemand moet zoeken om dr te rijden, of je moet het voor verkoop doen?
Andrs zou ik in het mennen investernl daar heb je zelf wat aan.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:37

Ik denk gelijk terug aan dat topic van de reusachtige beer,

Zo'n kind is niet zo heel zwaar, zou het een idee zijn om eerst er een grote knuffelbeer op te zetten, dan kent hij het principe van een gevaarte boven zich.
Als hij dat dan vertrouwd en het geen probleem meer is, kan er een klein ruitertje op, die kan dan leren aansporen etc.

Snoetje2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:02

Je kan haar laten inrijden door een kleine ruiter. Zorg er dan wel voor dat het goed begeleid wordt. Daarbij lengte en leeftijd zegt vrijwel niks over ervaring, dus zoek iemand die met paarden opgegroeid is en het moet kunnen.