Onrustige Galop

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Riannexnico

Onrustige Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 22:04

Hoi allemaal!!

Ik heb mijn eigen pony genaamd Nico, en ik rijd hem dressuur, wedstrijdgericht. Ik mag zondag voor het eerst L1 starten.
Maaaaar
In stap en draf is hij altijd erg braaf en correct maar in galop word hij heel hectisch en paniekerig, en dit houd hij na de galop vaak vast.
Dus heb ik de vraag, hebben jullie tips en hoe zouden jullie dit proberen op te lossen?? Ik rijd zelf altijd heel erg op mijn zit en ben rustig met mijn handen

melissapupa

Re: Onrustige Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:13

Dat krijg je niet in een paar dagen opgelost, heel heel en heel veel overgangen rijden. Klein stukje galop en weer naar draf, herstellen en opnieuw

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:16

Begint dit direct zodra je de galop start?
Mijn advies is beginnen met kleine stukken, aangaloperen en na een paar sprongen(en sowieso voor de bocht) terug nemen en dit uitbouwen.
Niet wachten tot hij onrustig wordt in de galop.

En wat mijn ervaring ook is, aangaloperen vanuit de stap. Dan zijn ze vaak minder hectisch.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:19

Krijg je les van iemand? Vaak helpt goede begeleiding veel beter. Die mensen hebben er veel verstand van. En zien jou en je pony ookin het echt samen rijden. Wij niet.

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:24

Dit komt mij erg bekend voor! Mijn pony (arabisch bloed :) ) wordt inderdaad ook altjd heel druk in de galop en dit blijft daarna ook wel eventjes. Ik ben net als TS erg benieuwd naar tips!

Riannexnico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 23:06

_/-\o_ m
melissapupa schreef:
Dat krijg je niet in een paar dagen opgelost, heel heel en heel veel overgangen rijden. Klein stukje galop en weer naar draf, herstellen en opnieuw

Daar heb je zeker gelijk in! Ben nu heel veel bezig met overgangen!! Maar nog niet heel heel heel en heel veel zoals jij zegt haha, ik zal er zoveel mogelijk mee bezig! Bedankt!!

Oh ps, het was niet mijn bedoeling om de indruk te geven dat ik het in een paar dagen wil hebben opgelost hihi, was meer een aanduiding van welk niveau ik ongv op zit hihi
Laatst bijgewerkt door Riannexnico op 15-10-15 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Riannexnico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 23:08

ijssnuiver schreef:
Begint dit direct zodra je de galop start?
Mijn advies is beginnen met kleine stukken, aangaloperen en na een paar sprongen(en sowieso voor de bocht) terug nemen en dit uitbouwen.
Niet wachten tot hij onrustig wordt in de galop.

En wat mijn ervaring ook is, aangaloperen vanuit de stap. Dan zijn ze vaak minder hectisch.

Ja, het begint zodra ik aangalopeer al, dan gooit hij zijn hoofd al omhoog en begint te racen

Aanspringen vanuit stap zal ik meer mee bezig gaan!
Dankjewel!
Laatst bijgewerkt door Riannexnico op 15-10-15 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Riannexnico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 23:09

Tarenko schreef:
Krijg je les van iemand? Vaak helpt goede begeleiding veel beter. Die mensen hebben er veel verstand van. En zien jou en je pony ookin het echt samen rijden. Wij niet.

Ja ik krijg op het moment les van een Z ruiter. Dat klopt idd! Maar ik d8 miss zijn er hier ook nog wel mensen met ideeen, alle beetjes helpen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:19

Een van mijn paarden heeft hier ook last van maar die wordt juist heel ibbel en druk van snel terugpakken. Daarmee neem ik bij het losrijden ook echt tijd om gewoon een hele tijd te galopperen, zonder eraan te zitten, ziet er niet uit :o maar die moet echt spanning eruit rennen. Ik laat die gewoon gaan tot hij zelf terugkomt, daarna doe ik nog werk in stap en draf en als de adrenaline gezakt is neem ik nog een net galopje op twee kanten met kleine voltes en dan nog in draf wat schakelen en de ring in.

Riannexnico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 14:25

Hoi Allemaal!!

Aangezien jullie belangstelling leek het mij goed om jullie ook de uitslag even te geven! Ik ben 2x eerste geworden met 2x 198 en op mijn galop 7ens!! Op 1 middengalop zelfs een 8!!
Bedankt voor jullie tips!!

Xxx rianne

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:01

Hoe heb je het uiteindelijk aangepakt dan?
Het lijkt mij geen probleem dat je even in een paar dagen oplost voor een wedstrijd..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:06

Gefeliciteerd

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:52

Gefeliciteerd! Ik ben idd ook benieuwd wat je hebt gedaan om dit te bereiken!

Riannexnico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 00:01

ijssnuiver schreef:
Hoe heb je het uiteindelijk aangepakt dan?
Het lijkt mij geen probleem dat je even in een paar dagen oplost voor een wedstrijd..

Aah sorry dat ik nu pas weer reageer!! Ik kwam er achter dat het weer eens bij de ruiter lag, mijn pony vind de galop wel erg lastig, maar wat ik dan deed was 'verstijven, achter in mijn zadel gaan zitten en daardoor stak ik mijn been naar voren. Ik heb dus aan mijn eigen houding en ontspanning gewerkt. Zo zie je maar weer 99% van de keren ligt het bij de ruiter!

Riannexnico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 00:02

dreamheart schreef:
Gefeliciteerd! Ik ben idd ook benieuwd wat je hebt gedaan om dit te bereiken!

Ik had hier boven nog gereageerd! Sorry voor de late reactie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:05

melissapupa schreef:

dat is de manier, doen