Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jorteee schreef:Hoe is je houding als je gewoon in een stoel zit of loopt? Zie bij veel mensen dat ze steeds meer in protractie lopen en dit zie je ook in het rijden terug. Bekken kantel oefeningen etc. zijn ook altijd gunstig voor je houding en hoef je niet op je jonkie te doen.
Gizeppie schreef:Heb je ooit wel eens gedacht aan zitlessen? Ik had voor ik mijn paard had een waardeloze zit. Ik kreeg zitlessen. Ik kon mij dan even volledig concentreren op mijn eigen lijf.. Dit heeft wel een tijd geduurd, maar ik zit tegenwoordig liever door dan dat ik lichtrijd. Mijn zit wordt steeds meer onafhankelijker..
Jorteee schreef:Kan het zo zonder foto's ook niet echt zeggen natuurlijk. Als aanvulling op het bovenstaande; kantel je bekken niet naar voren, maar naar achter (holle rug). De banden die rond je bekken liggen (ligamenten) worden zwakker tijdens je zwangerschap (ivm hormonen) en dit kan voor instabiliteit zorgen. Zeker dat je daar tijdens het rijden ook dingen van merkt (coördinatie, kracht etc).
Titta schreef:Ik had steeds een verkeerde arm/hand houding, maar vergat het ook steeds om er tijdens het rijden op te letten.. Handig is dan om een lintje in de manen te hangen en als je dat ziet weet je meteen weer waar je op moet letten!Of bij een bepaalde letter oid even extra op je zit letten.