Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Starbreeze schreef:Wanneer jij los laat kan je paard niet hangen. Klinkt simpel en zo is het ook. Je vraagt je paard kennelijk nu in een houding waaraan het nog niet toe is. Je paard moet haar eigen hoofd dragen. Begin eens met halsstrekken en pak je paard dan langzaam op tot waar ze niet hangt. Dat stukje moet je eerst bevestigen. Daarna kun je weer verder gaan met het hoger instellen.
Voor het paard dan, voor de ruiter maakt het weinig uit. Ik krijg al pijn in m'n armen als ik er aan denk.
Het was ook meer een algemene vraag. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb niet alleen maar het gewicht van de teugels in mijn handen. Ik herken het wel hoor, wat er wordt gezegd, mijn paard is nog niet sterk genoeg en loopt op de voorhand.
Lante schreef:@engeltjeS: Voorover zitten zegt raar genoeg niet dat er meer gewicht op de voorhand gebracht wordt. Gewicht verdelen doe je met je bekken-heup-zitbeenknobbels. Als je bovenlichaam naar voren gaat, gaan deze naar achter...