vladimir1979 schreef:Wat een leuke schimmel, en idd, doordat hij mooi constant kn de aanleuning loopt ziet het er vriendelijk en ontspannen uit. Wat mij in je filmpje wel erg opviel was dat hij (behoorlijk) scheef loopt in met name de galop: de achterhand 'duikelt' op beide zijden naar binnen wat je iig goed kan zien als je vlak langs de camera rijdt. Dit hangt samen met eerdere opmerkingen dat hij meer de achterhand zou mogen gebruiken en ook van daaruit zich meer op zou mogen richten. Uiteindelijk is dan mijn tip gelegen in het versterken van de basis in rechtrichten: consequent gaan trainen door te rijden op de tweede hoefslag zonder steun aan de wand en oefeningen inbouwen als buitenstelling vragen en schouder voor op de volte: basis rechtrichtwerk, maar dan in galop! Ook veel tempowisselingen. Veel succes met je mooie schimpie!!
Dankjewel!
Dat scheef trekken is ene moment erger dan andere moment. dankje voor de tips, schouder voor op de volte is iets nieuws, ga ik mee aan de slag.
aerdenhout1 schreef:Oei.. let wel op je eigen houding!
je kijkt te veel naar je knappe paard en daardoor trek je je rug bol en zit je niet meer in het diepste punt van je zadel. schouders terug , laat zien wat je hebt zei mijn instructeur altijd.
Ik had het zelf in de gaten ja
Maar thanks!