Ik heb nu sinds 2 jaar een tinkertje waar ik vooral veel buitenritjes mee maak. Hij vindt bakwerk (met de vele bochten) erg moeilijk. ik heb vooral getraind op het sterker maken van de achterhand door veel heuvels te rijden. Eerst lukte hem de galop in de bak niet. Nu kan hij rustig galopperen op de volte op de rechterhand.
Linksom is zijn moeilijke kant. Hij valt erg naar binnen op deze hand.
Eerst spring hij altijd met linksachter verkeerd aan in de linkergalop maar van voor wel goed. Nu springt hij linksom van achter wel goed aan, maar van voren niet.
Ik heb al geprobeerd vanuit de volte aan te springen; maar ook dan blijft hij dit doen.
Wie heeft er nog tips? Heeft dit te maken met het feit dat ik het rechterachterbeen dan nog sterker moet trainen? (pakt hij het eerste gewicht op bij aanspringen in de linkergalop).
Wat zijn dan goede oefeningen? Beetje leren wijken of zo? (het blijft natuurlijk wel een tinker)
Heel erg bedankt voor het meedenken
PS: Hij wordt 2 keer per jaar behandeld door de osteo. Rug is in het verleden op de foto gezet en goed/geen afwijkingen.
dit heeft bij mijn tinker ook heel erg geholpen. Dit overbrengen van gewicht deed hij naar links toe vrij makkelijk, naar rechts hebben we echt op geoefend vanaf de grond en dit merk je terug in het zadel