Als ik zie dat sommige ruiters bijna naast de ruggengraat van hun paard zitten snap ik echt niet dat ze dat zelf niet in de gaten hebben...Nu merkte de instructrice laatst op dat ik m'n onderbenen naar voren steek. Na van hand veranderen kwam ze tot de conclusie dat het alleen om m'n linkerbeen gaat.
Even zelf opgelet en ja verdorie
ze heeft natuurlijk gelijk. Rechts zit als het ware om de romp van m'n paard gevouwen en links bungelt er maar een beetje bij. En steekt dus naar voren. Niet veel, maar toch.Het ligt natuurlijk niet aan paard of zadel, want ik rij verschillende (manegeles, vrijwel elke week een ander, en bijrijdpaard).
Maar wat nu? Waar komt het vandaan (ik ben soms wel wat strak in de onderrug) en hoe los ik het op? Steeds maar blijven corrigeren? Het lijkt wel of de boodschappen die ik naar m'n linkerbeen stuur, niet aankomen...
Ik doe - soms - aan yoga en hoelahoepen en ben daarmee op beide kanten even soepel (of niet soepel, maar net hoe je het bekijkt).
Tips?

en omdat ik rechts ben, zou ik met links op het board moeten staan en met rechts afzetten. Voelde me toen wel wiebelig en onzeker op dat linkerbeen. Dus gauw omgewisseld en toen ging het meteen beter. Maar met yoga oid, kan ik niet zeggen dat de oefeningen 'de ene kant op' beter gaan dan de andere kant op, om het zo te zeggen.
Maar ik geef meteen toe dat ik er weinig aan werk, ben de laatste tijd vooral met hem buiten en focus op langere stukken draven achter elkaar, om hem een beetje fit te houden