Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik zit zelf al vaak alert op mijn pony omdat ze overal van schrikt, maar zo maken we het alleen maar erger voor elkaar. 
antje_vip schreef:Ik schrik ook altijd met mijn paard meeIk zit zelf al vaak alert op mijn pony omdat ze overal van schrikt, maar zo maken we het alleen maar erger voor elkaar.
Wat er tegen helpt? Geen idee, ik lees even mee
xniieeenke schreef:Heb 1x op buitenrit laatst dat gehad, maar toch in een reflexreactie ging ik achterover zitten, me zwaar maken en een flinke ophouding in de teugels, het is een automatisch iets?
Geen idee hoe ik het heb gedaan
Interessant topic, ik volg
xniieeenke schreef:Heb 1x op buitenrit laatst dat gehad, maar toch in een reflexreactie ging ik achterover zitten, me zwaar maken en een flinke ophouding in de teugels, het is een automatisch iets?
Geen idee hoe ik het heb gedaan
Interessant topic, ik volg
mrie schreef:Ik snap jouw reactie niet, zwaar maken, ophouding?? Wat doet jouw paard dan als hij schrikt. Die van mij springt zeven meter hoof op de plaats. (die hoogte bedenkt ik er bij hè, zo voelt het) En ik doe dan niks, ik blijf zitten en als hij weer geland is moet hij gewoon weer verder in dezelfde gang. Als hij nou echt van iets byzonders schrikt, een helicopter of ijscokar waar hij het niet verwacht dan mag hij even kijken, snuffelen, snorken maar dan is het klaar, we zijn onderweg weg weet je nog..... Klaar en door gaan we weer, met een los teugeltje
. Echt, je voelt het helemaal niet aankomen.
! Lukasje schreef:Ik volg ook mee, wie weet vind ik de ultieme tip!
Mijn paarden schrikken van spoken. Echt, je voelt het helemaal niet aankomen.
De ene zakt ter plekke eerst door zijn benen waardoor ik een hartverzakking krijg, en dan springt hij opzij. De andere schiet meteen een paar meter opzij, al dan niet 180 graden draaiend.
Ik schrik me steeds te pletter!
Wanneer ze dan wel eens een keertje vooraf aangeven dat ze iets eng vinden, begin ik te zingen. En, dat helpt!
mrie schreef:Ow dat is wel een andere reactie dan de mijne. Doet hij dat als hij alleen is of doet hij dat bij andere paarden?
Ik voel het meestal wel aankomen, dat hoofd wat omhoog wil, rug die strakker aangetrokken word, zijn ademhaling, kijk gedrag.. Ik merk het aan vanalles. Al kan hij mij ook nog steeds verrassen. Maar ik heb zo'n vertrouwen in hem dat hij zo weer stil staat dat ik niks doe dan het uitzitten.
Het klinkt mij niet hard in de oren, blijkbaar heeft jouw paard dit nodig. Je reactie werkt. Maar ik denk wel dat er nog verder gewerkt moet worden in het vertrouwen dat je beest in jou heeft. Dat jij hem nooit zult sturen naar iets wat gevaarlijk is, dat jij hem zult helpen en ondersteunen, dat jullie samen zijn.
mrie schreef:Ow dat is wel een andere reactie dan de mijne. Doet hij dat als hij alleen is of doet hij dat bij andere paarden?
Ik voel het meestal wel aankomen, dat hoofd wat omhoog wil, rug die strakker aangetrokken word, zijn ademhaling, kijk gedrag.. Ik merk het aan vanalles. Al kan hij mij ook nog steeds verrassen. Maar ik heb zo'n vertrouwen in hem dat hij zo weer stil staat dat ik niks doe dan het uitzitten.
Het klinkt mij niet hard in de oren, blijkbaar heeft jouw paard dit nodig. Je reactie werkt. Maar ik denk wel dat er nog verder gewerkt moet worden in het vertrouwen dat je beest in jou heeft. Dat jij hem nooit zult sturen naar iets wat gevaarlijk is, dat jij hem zult helpen en ondersteunen, dat jullie samen zijn.
xniieeenke schreef:WingsToFly schreef:Bedankt voor alle tips! Ik ga ze zeker eens allemaal proberen (desnoods alles tegelijk, zingen, lachen, onderbuik ademen alles.) - zal je alleen zien dat die gekke pony nu nooit meer ergens van schrikt.
Dat is echt heel pittig
WingsToFly schreef:xniieeenke schreef:Dat is echt heel pittig
Ik zag het al helemaal voor me, pony begint te rennen, mijn reactie:
''Hahaha vader Jacob vader Jacob *haalt diep adem* hahaha SLAAPT GIJ NOG?''
Wordt vast een succes.
sorry, die zin is gewoon mooi
xniieeenke schreef:HAHAAHsorry, die zin is gewoon mooi
![]()
Kan je zingen? zo nee dan krijgt die pony van je stress door je gezang en gaat nog 3 extra rondjse inclusief 4 gratis bokken door
(niet dat ze anders wel heel zuiver zijn maar sstt.
)WingsToFly schreef:xniieeenke schreef:HAHAAHsorry, die zin is gewoon mooi
![]()
Kan je zingen? zo nee dan krijgt die pony van je stress door je gezang en gaat nog 3 extra rondjse inclusief 4 gratis bokken door
Laat ik eens denken dat mijn noten niet al te zuiver zullen zijn als ik op een gratis rodeo gevende pony zit(niet dat ze anders wel heel zuiver zijn maar sstt.
)
Alle mensen die er op dat moment bij zijn zullen vast ook wel vreemd opkijken.
Misschien de verkeerde song keuze? Iets wat populairder is werkt wellicht beter. One Direction ofzo?