Ik heb wel het gevoel dat er redelijk fair gejureerd is, maar het blijft moeilijk om mezelf op die manier te beoordelen.
Omdat ik wel onwijs trots ben op hoe het op dit moment gaat, waag ik me ook eens aan een topic op HAW, aangezien ik ook vind dat je nooit uitgeleerd bent.
Elfina is een 6-jarige KWPN merrie (Zuidenwind x Special D) die graag in haar eigen houding loopt. We liepen ontzettend lang tegen het probleem aan dat ze maar weinig lengte in de hals wilde krijgen en haar rug niet kon/wilde ontspannen. Inmiddels gaat dit echter een stuk beter en begint ze nu ook langzaam meer kracht te krijgen en van achteruit wat meer te dragen.
Mijn houding is op dit moment het grootste werkpunt. Ik kan echt wel huilen om mijn eigen houding. Ik ben er ontzettend bewust mee bezig en heb ook eigenlijk altijd wel iemand die me er op blijft wijzen tijdens het rijden, maar het blijft moeilijk! Ik moet rechterop gaan zitten, mijn benen lang maken, mijn hakken uitdrukken, mijn tenen naar binnen, mijn benen stiller, mijn handen rechterop, mijn armen meer ontspannen, mijn handen stiller en ik moet meer naar voren kijken in plaats van naar mijn mooie meisje. Ik ben me dus ontzettend bewust van mijn houding en ik krijg hier genoeg hulp bij, dus alhoewel ik opensta voor tips hierover, zijn die redelijk overbodig denk ik.
Op het moment hebben we 8 winstpunten in de B en hoop ik aanstaande weekend weer een paar puntjes te scoren. We hebben 1 keer in de week een groepsles en 1 keer in de 2 weken privéles.
Ik heb voor jullie mijn proef laten filmen tijdens de onderlinge, waar ik dus 201 punten heb gereden. Voor de liefhebbers heb ik ook enige printscreens genomen, alhoewel die niet van de allerbeste kwaliteit zijn...
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Ik vraag me overigens af waarom de kwaliteit van de video zo slecht is, maar dat probeer ik nog even uit te zoeken!

) Voorwaarts is denk ik echt het grootste punt bij Jullie.
) verminderde dat toch wel behoorlijk. Neemt niet weg dat we dat in het vervolg mee kunnen nemen natuurlijk!