rijtips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

justmexx

rijtips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 21:24

hallo,
ik was wel nieuwschierig o jullie misschien nog tips hebben om mijn houding te verbeteren?

ik heb nooit echt les gehad wel van sommige mensen wat tips en vriendinnen die paardreden dus er valt nog een hoop te verbeteren!

de grote zwarte was mijn oude verzorgpaard, waar ik helaas mee gestopt ben wegens te vaak er af worden gegooid.. en van 1,86 word je niet blij..

de bruine is de pony van een goede vriendin van mij!

en het valkje is mijn oude verzorgpony, die nu helaas is verkocht naar een super leuke bokker!!!

en de zwarte met het vliegendeken op is mijn huidige verzorgpaardje Sara, die ik nu ongeveer 4 maanden verzorg. zij is een Groninger.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alvast bedankt! :) :)

Gimme_Joy

Re: rijtips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:42

Met je houding is niets mis, maar kijk recht vooruit. Kijk uit dat je je tenen niet teveel naar buiten draait. Ga goed op je billen zitten, probeer met je "zit" te rijden.

Maar voor het feit dat je geen les hebt, heb je een mooie houding! :) Veel plezier!

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:52

Ziet er goed uit! Ik ben zelf lang niet de beste, maar ik kan je wel een paar tips geven; inderdaad wat eerder werd gezegd dat je recht voor je moet kijken, ook wat je goed op foto 4/5 kan zien is dat je je ellebogen iets meer naast je moet houden en een grotere knik in je ellebogen moet hebben.

Ik weet niet of ik het goed zie, maar op sommige foto's rij je met piano handjes, (hier heb ik ook altijd problemen mee) dus altijd je handen recht houden.

Je spring houding ziet er goed uit, maar vergeet niet dat je het contact moet aanhouden tijdens de sprong, de teugels hangen helemaal los.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Veel plezier! ;)

justmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 09:12

Dankjulliewel! Axivoca123 klopt vooral op de laatste foto maar dat was omdat ze bang was voor die hindernis (ze is erover heen gevallen met mij) dus liet haar zelf kiezen! Bedankt voor de tips!

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:07

Op de stap- en draffoto's lijk je naar beneden te kijken (of lijkt het zo door de klep van je cap?) Op de stapfoto komt je bovenrug daardoor wat krom uit, op de draffoto lijken je armen wat stijf. Maar moeilijk te zien op niet-bewegend beeld...
En inderdaad, ook ik vind het er netjes uitzien. Compliment!

Isabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:30

Ik vind je heel netjes rijden voor iemand die bijna niet lest. Wel heb je op sommige pianohandjes en mag je je handen soms wat hoger houden.

justmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 22:11

Mowgli4 dankje wel zijn zeker leuke paardjea vooral het valkje was een karakter dingen dankjulliewel allemaal ik zal er proberen op te letten

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:29

Ik zou wel eens een filmpje van je willen zien, de foto's wordt ik blij van :)
Goed, je tenen mogen wat naar binnen, je kan je handen wat meer dragen, op de galopfoto zit je niet helemaal recht boven je paard en het het geheel mag iets trotser.
En trots mag je zijn hoor! Je hindert je paard op geen enkele manier en dat is alleen maar prima. Het betekend dat je een goede, onafhankelijke zit hebt ontwikkeld. Zonder les. Goed zo!

justmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 07:26

Ik zal binnekort even een filmpje plaatsen! Dankjewel super leuk om te horen!!!

IIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:23

Je kunt he handen wat meer dragen en je handen rechtop zetten. Voor de rest kun he misschien je tenen wat meer naar binnen draaien. Veel succes

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:59

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Lvdg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:33

Misschien iets "trotser" op je paard gaan zitten? En de ellebogen net iets rechter langs je lichaam.. Ik vind ook dat je een nette houding hebt verder!

niksske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:54

Ziet er goed uit hoor

ilseilse2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:17

Mooi! Alleen je ellebogen idd iets rechter

19pony19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:33

Ziet er echt wel netjes uit voor als je nog nooit les hebt gehad! Zoals al is genoemd denk aan je handen, veel succes!