Training met Belle Floor

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jazmine

Training met Belle Floor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 13:09

Hoi hoi allemaal!

Ik ben sinds 5 maanden de trotse eigenaar van een lieve merrie. Het is mijn eerste eigen paard (na heel veel verzorgpaarden en leasepaarden). Ik ben nog niet met haar gestart met wedstrijden maar we zijn wel van plan om dit komend jaar te gaan doen. Ondertussen zijn we hard aan het werk met onze instructrice.

Achtergrondinformatie:
Paard Belle Floor (Domingo)
Hannoveraan (ouders moet ik even opzoeken)
Merrie van 11 jaar oud
L2 startgerechtigd

Punten waar we aan werken:
- houding van mijn handen
- het recht richten van Floor
- souplesse in de gangen

Ik ben heel benieuwd wat jullie van haar vinden! :P

Hier de foto's

1.
Afbeelding

2. Oeh -O- mijn handhouding!
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

We zijn benieuwd naar jullie feedback!

Bedankt voor het kijken! :)

sterrexxx11

Re: Training met Belle Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:17

Leuke combinatie!

Je zegt het zelf ook al: je handhouding. Je zet je handen vast op je bovenbeen, ga daar echt aan werken, anders zal ze niet helemaal ontspannen in haar hoofd-halshouding.

Dus handen rechtop en draag ze.
Succes ;)

ambicioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:31

verwijderd
Laatst bijgewerkt door ambicioso op 19-11-23 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Forummer158

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:01

Leuke combinatie. Ga met bovenstaande mee. Je zit netjes maar als je naar voren kijkt i.p.v. naar beneden oogt het nog netter.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:09

tipje voor je handen, sperriempje tussen je duimen houden dan kan je ze niet meer laag en breed houden.. ik had altijd het zelfde probleem :')

Sofietjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:54

Leuke combinatie!
Ik sluit me aan bij de andere hun mening :)
Handen meer gaan dragen. Voor mij mag je paard ook meer opgericht gaan lopen. Ligt ook deel aan de houding van je handen en ja blijf er voor zorgen dat ie zacht in de mond blijft. Veel succes !

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:55

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:44

Zweepje overdwars tussen je duimen vasthouden helpt ook om je handen meer te dragen. Denk in je teugelcontact wat meer aan geven/toestaan in plaats van nemen/begrenzen. Je handen van je af houden in plaats van naar je toe halen. Armen losjes. Verder een sympathieke combi.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:48

Allereerst: wat een knapperd is het :)
Verder zie ik ook je handen maar dat is al vaak gezegd.
Daarnaast, voor je uit kijken en niet altijd naar je knappe paard :P
En op de onderste twee foto's vallen jouw voeten me nogal op, maar omdat je dat op de andere foto's niet hebt kunnen dat ook momentopnamen zijn. Toch is dat voor het mooi nog wel iets om aan te werken.
Veel succes en plezier samen! :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:50

Ik vind jullie ook een leuke combi! Mooie schimmel ook! Verder ga ik mee in het bovenstaande. Naar mijn mening mag je je teugels wel wat meer op maat nemen, ik vind ze nu erg lang en ik denk dat je daardoor ook je handen vastzet op je benen. Handen rechtop. Het lijkt ook of ze af en toe op de voorhand loopt, maar dit kan ik moeilijk opmaken uit de foto's. Wellicht dat bovenstaande tips dit kunnen verhelpen. :)

Bambiliny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:43

leuke schimpie.

Wellicht werkt het als je een bandje aan het zadel (bij de boom) hebt waar je aan kan vasthouden. Dan hou je vanzelf je handen van je benen :)

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:34

Ook mij valt het op dat je je handen zo breed hebt staan. Neem de teugels een stuk korter, handen een stuk minder breed, hoger en duimen bovenop.
Verder heb ik de indruk dat je paard wat op de voorhand loopt. Probeer de achterhand wat meer te activeren.
Ook steken je voeten/benen soms af (foto 4&5), waardoor je het contact verliest. Probeer ze mooi 'aan het lichaam van het paard' te houden, zodat je dit contact niet verliest.

Verder vind ik het er heel leuk uit zien, ziet eruit alsof jullie veel plezier hebben met z'n tweeën :). Dus oefen maar lekker verder, komt vast goed met jullie!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:01

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:22

Zoals eerder gezegd is zouden je handen wat meer mogen dragen. Wanneer je dat doet zou het voor het paard makkelijker moeten zijn om haar achterhand er net iets meer onder te zetten. Ze hoeft niet compacter maar de motor mag iets meer aan.

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:45

Je handhouding is inderdaad wat slordig zoals je zelf al zei. Ook heb je idd je handen ver uit elkaar. Je zit wel mooi recht trouwens.

xSarahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:27

Wat leuk zijn jullie samen! :D
Naast je handhouding, zou ik ook wat gaan letten op je beenhouding. Vooral in de galop steek je je knieën erg af en gaan je tenen naar buiten staan. Knieën dus wat meer 'in' het zadel drukken, maar niet gaan klemmen. Dan draaien je tenen automatisch al meer naar voren/binnen.

Lisa_Phantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:54

Leuke schimmel! Als tip zou ik mee willen geven om met je eigen houding aan de slag te gaan! Handen 10 cm voor het zadel, 10 cm boven je paard en 10 cm uit elkaar als richtlijn. Je bovenlichaam zit wat ver naar voren en je onderbenen zitten op sommige foto's ook ver naar voren! Hierdoor lijkt het een beetje alsof je overal staat en niet echt in het zadel zit. Succes :)