Na een paar topics over oefenparcoursen, vond ik het tijd om nu weer een topic te plaatsen over het springen thuis.
Donn en ik zijn nogsteeds vooral op oefenparcours aan het gaan, omdat we simpelweg nog niet klaar zijn voor een bb parcours. De mensen die eerdere topics van ons hebben gezien zullen het inmiddels wel weten, maar Donnie is (nogsteeds) onwijs onzeker op (nieuwe) hindernissen. Thuis heeft hij inmiddels niet meer geweigerd, maar op vreemd terrein vind hij nogsteeds doodeng. Hij weigert steeds minder, maar zijn tempo is vaak niet om over naar huis te schrijven.
Daar ligt dus ook ons eerste 'probleem', tempocontrole. En doordat die controle dus (op ander terrein vooral) nog ontbreekt, zijn de afstanden niet altijd even best.
Maar, thuis heb ik hier veel, heel veel op geoefend, en dit gaat inmiddels al een stuk beter dan het gescheur in het begin! Af en toe komt zijn angst weer even naar boven en trekt hij ineens erg op de hindernis aan waardoor we wat te dicht komen, maar dat vind ik minder erg dan dat hij (veel) te vroeg afgaat.
Dus, eigen commentaar;
-Tempo
-Afstanden
-Bochten beter uitrijden
-Recht op de hindernis aansturen
-Hakken boven de sprong nog iets meer uitdrukken
Nou, volgens mij is dat wel genoeg informatie voor nu. Dan nu het filmpje:
(Licht is in het begin heel slecht, later in het filmpje is dit beter)
Ik vind het zelf wel leuk om te zien hoe de dingen die 'mis' gaan later in het filmpje beter gaan. (bocht uitrijden, recht op hindernis aan...)
Ik hoop dat jullie weer goede en hulpzame tips voor ons hebben, brand los!

ik spring ook niet vaak zo 'hoog' hoor, controle is voor mij belangrijker.
ik denk nooit dat hij misschien zal stoppen, als ik dat zou doen zou dit paard niet eens over een balkje lopen, hij durft niet alleen.
Is wel belangrijk voor de afstanden en de controle, en dus voor onzekere Donn zelf. 
niet mijn sterkste punt! Ik heb deze week priveles dus zal mijn instructrice vragen daarmee aan de slag te gaan