Nistral laatste B wedstrijd in Assen 13Sep15

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Nistral laatste B wedstrijd in Assen 13Sep15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 21:58

13 september was mijn laatste wedstrijd in de B
Omdat we nu 26 punten hebben, heb ik besloten in het binnenseizoen mooi L1 te gaan starten
Vorig jaar augustus hadden we na 5 wedstrijden al onze punten

We hebben een mooie B tijd gehad met 5 eerste prijzen, 2 2e prijzen 1 3e prijs en 3 4e prijzen
De hoogste punten waren 198 punten :)

Onze wedstrijd begon niet helemaal zoals gepland.. Toen ik het zadel uit de auto pakte zag ik Nis nog even hangen en toen hoorde ik PATS en daar ging ze... Clip kapot... Gelukkig bleef ze op het inrijterrein rondscheuren en na 10 minuten hadden we haar ook met behulp van brokjes en een handig truucje (zodra ze richting mij kwam direct op de hurken met hand uitgestoken met brokjes) en liep ze ook zo mee alsof er niks aan de hand was
Rustig opgezadeld en gaan inrijden
Inrijden ging lekker goed alleen in de proeven kreeg ik niet lekker reactie op mn been..
Dat 10minuten rondrennen merkte ik toch wel.. Ik was daarom ook teveel bezig met het voorwaarts rijden dan mijn proeven
1e proef was ook terrecht 178 en 2e proef 183. Hier heb ik er ook nog meer aangereden en ging het ook wat beter. 3 punten hoger en ik had nog prijs ook
Al met al hebben we dus wel betere proeven gereden dan onze laatste B wedstrijd
18 oktober staat ons L1 debuut gepland :D

Nog even wat info over Nis
Nis is een 13 jarige merrie met onbekende ouders en ras
We gaan L1 starten en maken een sprongetje voor de lol. We zijn 1x BB gestart en in de toekomst wil ik af en toe een BB rondje meepakken. Als er een oefencross in de buurt is (2x per jaar) starten we deze ook :) 4 oktober starten we 40 centimeter

Eigen puntjes
- handen hoger
- nog meer ontspanning in mn schouders
- meer vanuit mijn benen/heupen rijden ipv vanuit mijn voeten (met lichtrijden)
- hakken laag

Genoeg gepraat hier de foto's

Afbeelding
[1] Inrijden, hier is de spanning in mijn schouders nog wel te zien

Afbeelding
[2] Hier al beter

Afbeelding
[3] Naar voren kijken

Afbeelding
[4] Meer ontspanning in de kaak

Afbeelding
[5]

Afbeelding
[6] Hakken naar beneden en handen hoger

Afbeelding
[7] Hier kantelt ze wat met haar hoofd, meer met buitenteugel erbij

Afbeelding
[8] Weer handen wat hoger

Afbeelding
[9] Teugels iets korter en meer ontspanning in mijn schouders

Afbeelding
[10]

Afbeelding
[11] Onze prijzen :)

Hebben jullie nog wat op of aan te merken?

Anoniem

Re: Nistral laatste B wedstrijd in Assen 13Sep15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:57

Als ik je foto's zo zie, zou ik hard faan werken aan jouw houding en zit en aan je hulpen. Het ziet er nog erg rommelig uit allemaal. Neem eens een paar zitlessen en ga werken aan meer constantheid en controle. Je hebt bijv veel spanning op je linkerarm, het lijkt alsof het paard zich daar wat op vast zet. Maar is lastig zien vanaf foto's.
Succes!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:06

Sporen aflaten totdat je een correcte beenhouding hebt. Verder noem je zelf al wat punten en ga ik mee met Joolien. Succes :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:35

Het is juist rechts dat ze vastzet
Moet zeggen dat dat zeer zelden is, was eerder elke keer nu eigenlijk nooit meer

We zijn met de lessen veel bezig met mijn houding en zit
Ik erger me er ook dood aan. Moet idd veel beter gaan zitten
Wordt aan gewerkt. En elke keer gaat het weer wat beter
En idd ook mn hakken blijf ik op letten, waar ze eerst hele tijd omhoog waren is t nu al veel minder
maar is idd op de fotos te zien dat ik veel met t letterlijke aansporen bezig was maar door dat rondgeren had ze er niet meer zoveel zin in als normaal

Dankjullie :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:44

Hey Corina! Ik zag je foto's al voor bij komen op facebook. Zou dan nu hier via bokt toch even een puntje willen maken

Zoals je zelf al aan geeft mag je Veel meer ontspannen in je schouders. Het ziet er allemaal heel strak uit. Misschien de beugels een een gaatje korter, dan moet je je hakken wel uitdrukken anders zit je totaal niet lekker, of je spoortje hoger zetten dan kan je je hak gewoon laag houden.

Ik zie dat je met een zweep rijd. Als je zo hard moet werken om hem voorwaarts te rijden maar je krijgt maar geen reactie... je hebt die zweep niet voor niets hè.. ff kriebelen met die zweep.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 21:22

Ja moet toch vaker idd met de zweep en kriebel/klein tikje geven dan drijven
Beugels gaatje korter gaat echt niet. Ze zijn al gaatje korter dan ik normaal had
Maar korter niet dan ga ik te ver achter in t zadel zitten
Vanuit deze lengte moet t verbeterd worden :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:36

Nee joh, niet korter gaan zitten. TS heeft een rond voller bovenbeen waardoor je als je korter gaat zitten je alleen maar bereikt dat je op je dijbeen rijdt en niet op je zitbeenknobbels. Daarbij gaat je knie over de wrong heen en heb je daar geen steun meer aan. TS kan als ze voldoende balans heeft ontwikkeld de beugels langer maken en haar been laten afhangen.
Het is belangrijk dat je je onderste buikspieren gebruikt zodat je je benen los kan laten, dan zal je bovenlijf ook stabieler zijn en zal je minder spanning in je schouders hebben.
Een tip om je bovenbeen goed te positioneren is zodra je zit in je zadel je bovenbeen op te tillen naar achteren te leggen en dan naar voren schuiven. Hierdoor zal je binnenkant van je been platter worden en meer aansluiten aan je zadel.
Houdt je paard goed voorwaarts en lekker blijven genieten!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 21:44

Ze zijn idd al gaatje korter gemaakt om eerst meer balans te vinden
Maar korter gaat echt niet vind ik ook niet fijn, iig niet met mn dressuurzadel met vhz/springzadel zit ik wel stuk korter
heb mijn benen dan wel stiller en netter met dat zadel nu nog dat ontwikkelen met mijn dressuurzadel :)
En anders eens met een wintec dressuurzadel rijden. Mijn vhz/spring is ook een wintec. Misschien zit ik daar weer heel anders in
Bedankt voor je tips ik ga ze eens uitproberen :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 06:48

Tegen mij is ook jaren gezegd dat ik mijn hakken uit moest drukken.. zonder resultaat. Sinds een tijdje krijg ik les van mijn dochter en zij zei dat ik mijn onderbenen naar voren moest doen. Op de één of andere manier kon mijn lijf die opdracht wel aan en is mijn zit een stuk verbeterd. Misschien kan je dat ook eens proberen.