Ik heb elke week les met Ramzes, een paard van mijn lesgever. Hij is rond de 20 jaar oud. Je zal zien dat hij, naar mijn mening, enorm dik is. Het is al erger geweest... Zelfs toen hij jonger was en 2x per dag werd gereden, stond hij al enorm vet. Hij staat meestal op de al-vrij-kort-afgegeten-weien, zodat hij niet teveel meer bijkomt en hij krijgt ook voldoende beweging. Zelf kan ik er dus niet veel aan doen, aangezien het dus niet mijn paard is.
En nu dus de les.
Ik heb van februari tot juni niet kunnen rijden door een schouderoperatie. Ik ben dan terug wekelijks les beginnen nemen met Ramzes. Het heeft enige tijd geduurd voor ik terug alle oefeningen kon, maar het gaat steeds beter.
Dit is een video van 2013 om even een vergelijking te geven

Op 2 jaar tijd heb ik ups en downs gehad. Het is een paard dat enorm profiteert van z'n ruiter als hij kan. Dus de moment dat ik mijn buitenteugel iets te ver naar voren gaf in een wending, ging hij volledig de bocht uit en kreeg ik hem niet meer rechtgesteld... Dit zorgde dus vaak voor frustraties. In het begin heb ik vaak met een slof gereden (tegen mijn principes in) omdat het echt niet lukte. Nu ben ik gelukkig van die slof af en kan ik heb ik vaak amper gewicht in mijn handen, dus het gaat goed vooruit. Soms gaat hij wel nog hangen op mijn handen en weet ik dat niet goed op te lossen. Ook zet hij z'n kont naar binnen in galop zonder dat ik daarom vraag, zoals te zien in het 2e filmpje. Ik zal proberen van komende les (woensdag) ook een filmpje te uploaden in de reacties hieronder, maar dan met de camera ipv met de gsm.
Zo, tips en commentaar zijn welkom!

Deze zijn dan van deze week (sorry voor de slechte kwaliteit, als iemand een betere manier weet om een filmpje vanop een iphone in betere kwaliteit te uploaden, laat maar weten!!
)1.
Ik merk dat ik zelf ook mijn benen niet kan stilhouden, dat is erg lastig, want zo lijkt het of ik hem bij elke pas benen geef.
2.
Bedankt voor het kijken!