Zien we hier weer een kleine vooruitgang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debby614

Zien we hier weer een kleine vooruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 08:50

Stapje voor stapje heb ik het idee dat we iets vooruit gaan. Het blijft lastig om met zn tweeen te rijden, aan te voelen wat er moet gebeuren. Ik mis erg de feedback van de zijlijn.

De onderstaande foto's zijn van de laatste keer rijden. Nu heeft paard 3 weken vakantie. In deze vakantie staan er voor mij wat lessen gepland in Nederland, zodat ik zelf even op mijn fouten gewezen kan worden. Na de 3 weken vakantie gaan we weer rustig aan verder en ga ik af en toe een privéles meepakken.

Paard is Antje A. van Wierd sport x nanno x melle
7 jaar
Samen wonen we in Frankrijk en staan we op een stal van Equitation Naturel. Een stal waar ze alles doen met vriendschap, grondwerken, zonder zadel rijden, met touwhalsters en nekrope. Alleen paard en ik proberen dressuur te rijden.

Ik hoor graag wat jullie zien en waar aan gewerkt moet worden!

1. Dit is wat er vaak gebeurd, en wat ik nou net niet wil!
Afbeelding

2. De plas was erg interressant, maar ik ben wel bij met dit ondertredend achterbeen!
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. komende 3 foto's zijn de laatste drafpassen voor de overgang naar stap.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Diepzitten, uitademen en handsluiten.
Afbeelding

8. klaar
Afbeelding

Alle tips zijn welkom!

Babootje

Re: Zien we hier weer een kleine vooruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:57

Heerlijke locatie zo te zien. Het rijden ziet er zo op de foto's netjes uit.
Tja het "opkrullen" is echt iets dat Friezen graag doen. Samen met het wegdrukken van de rug en het vervolgens in een "houdinkje" gaan lopen.
Remedie is de basis (het voor waarts neer waarts rijden)en goed over de rug te laten lopen eerst te bevestigen.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:59

ziet er eigenlij wel goed uit! ik zou proberen nog meer naar de ontspanning te rijden .

EquiLibri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:08

Wat je kan proberen is zorgen dat je met licht contact je overgangen drap-stap rijdt, maar wel voldoende been eraan houdt, zodat je ze eigenlijk geen gelegenheid geeft om weg te kruipen. Vlot blijven stappen en weer aandraven, opnieuw goed los houden vanvoor zodat ze geen kans heeft om zich vast te houden en weg te duiken. En dan herhalen :)