Mijn Lusitano blijft druk in haar benen .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Priyanka

Mijn Lusitano blijft druk in haar benen .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 17:55

Mijn Lusitano-merrie bijna M-dressuur blijft druk in haar benen .Een normale rustige stap heeft zij denkelijk nooit van gehoord .
Verder wil zij maar in een hoger tempo dan het gemiddelde lopen .Ik weet dat Barokke paarden temperamentvol zijn maar het moet toch een keer gaan lukken .
De gallop staat nummer 1 .

Op verschillende wedstrijd-dressuur protocols staat TEMPO te hoog .
Als ik haar terugneem /wat al moeilijk is,gaat zij achter kort lopen .

Nu gebruikt zij goed haar rug,snel nageeflijk ,reageert vrijwel goed op de hulpen .Alleen de snelle beentjes is een probleem .

Wie heeft tips?

BV na het halthouden en in stap voorwaarts is moeilijk .Wil gelijk draven .Op de dag is zij buiten in de wei en kan haar energie genoeg kwijt .Zij werkt ook met regelmaat .Daar ligt het niet aan .

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:39

Hoe beweegt ze in het land, stapt ze dan wel in een rustig tempo? Isze misschien in het cerleden getraind om zo te lopen? ( portugal?). Misschien kun je iets met balkjes doen, die op zo'n afstand leggen dat ze haar uitnodigen om haar passen af te maken? En veel op je zit terug rijden, en minder met je teugels.

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 09:16

In de wei is zij erg rustig en vertoeft zo tussen de andere merries .Ook wanneer zij naast je loopt is zij absoluut niet druk .
Het drukke is alleen wanneer je erop zit .Een normale stap blijft moeilijk .Na het halthouden wil zij gelijk weg in draf en niet in stap .Al ga je anderhalf uur haar aan het werk zetten blijkt zij nog niet moe .Zij is voorheen erg kort gereden in haar gangen .Dat hebben wij er praktisch na 1-1/2 jaar lang en laag en naar voren uit kunnen krijgen .Zij stapt nu een stuk over en gebruikt haar rug goed .Ik heb haar nu bijna 4 jaar en is zeker rijtechnisch verbeterd alleen dat drukke in haar beentjes blijft .Zij is een slim paard en pakt alles snel op .De contra- gallop en de wissels vliegen zo uit haar hoefjes .Nu dat drukke nog uit haar beentjes .Dat blijft moeilijk .We zijn bang wanneer zij in tempo meer opgevangen wordt achter weer kort gaat lopen .

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:05

Dit is een probleem van Iberische paarden.

Het komt doordat zij onder het zadel de rug aanspannen, daardoor komt er andrenaline vrij en dat windt deze paarden op.

Je moet je paard leren de hele rug los te laten.
Dat doe je door je paard te leren de hals te strekken.
Bij het hals strekken stopt de adrenaline aanmaak en wordt deze vervangen door endorfine aanmaak.
Endorfine maakt paarden ontspannen en rustig.

Priyanka

Re: Mijn Lusitano blijft druk in haar benen .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 10:43

Fantastisch en duidelijk dit .Wij gaan aan de slag en kijken ofdat dit gaat helpen .Ben blij met deze TIP!Bedankt!