Charisma weer eens onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dirma

Charisma weer eens onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 08:21

Charisma is een 9 jarige zelf gefokte fjordenmerrie van de hengst Hermansen.
Ik heb Charisma ingereden toen ze 4/5 jaar was (ze was erg laat uitgegroeid) en heb toen een paar wedstrijdjes gereden met haar. 'mijn' oude pony Wintura waar mijn vader toen SGMW mee reed werd verkocht, dus Charisma werd beleerd voor de kar. Zodoende had ik haar al een tijd niet meer gereden, maar het blijft een geweldig leuke fjord om te rijden! Stiekem toch wel zin om nog eens een wedstrijdje met haar te starten!

Ik heb haar natuurlijk eerst lang en laag ingereden en ook lekker uitgestapt, heb hier alleen geen foto's van! Ik rijd trouwens niet met een stang! Dit is een dubbel-gebroken bit, omdat zij een tijdje terug een wond had onder haar tong (stuk los kaakbot was daar doorheen komen zweren) Maar vandaar in de eerste sleuf, deze zit nog half in de ring, en dubbel gebroken ;)

Tips zijn welkom!
Ik heb alleen al vrij lang niet 'gereden' wel wat rond gehobbeld en pony aan het inrijden maar dat is toch anders. Al behoorlijk lang geen les meer dus dat is vaak wel te zien aan mijn houding, sorry daarvoor!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Verzamelde galop
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Middendraf
Afbeelding

8. Nog mooi verzameld
Afbeelding

9. Middengalop (fijn achterbeen vind ik zelf)
Afbeelding

10.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :D

Jessica24

Re: Charisma weer eens onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:24

Een hele wijze fjord, in het draven mag ze haar hals nog net iets meer uitleggen zodat ze meer verbinding maakt. In het galopperen doet ze dat al veel mooier.
Ik ben fan.

vRhijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:59

Ziet er erg fijn uit!
Met name de galop bij 3 en 4 vind ik erg netjes berg opwaarts gesprongen wat helaas bij veel combinaties in het ''zogenaamde'' verzamelde ontbreekt maar dat ze in feite misschien wel kleiner galoperen maar voor de grond in lopen. Dit zet er echt top uit!

Als tip blijf een beetje op je handhouding letten.
En wat mij op foto 6 vooral op viel (kan moment opname zijn) maar probeer hier je buikspieren aangespannen te houden/te gebruiken en je bekken niet te ver laten kantelen hierdoor lijk je een beetje een stoel zit aan te nemen.

Maar jullie zijn super op weg zo te zien ga zo door !

Miirtheex_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:04

Wat een leuke combinatie zijn jullie en wat een gave fjord!
Voor dat je een tijd niet 'echt' gereden heb wil ik toch even zeggen dat je er netjes op zit en ziet het er goed uit.
Als ti: op een paar foto's lijkt het alsof je je been iets optrekt, probeer die mooi als laagste punt te houden. Maar dat kan ook vertekenen omdat je gymmen aan hebt!
Ga zo Door met rijden, jullie komen r wel! :)

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:07

Stoere fjord zeg! Probeer je hand meer voor te houden en niet te veel op te tillen zodat hij langer kan worden in zijn hals en niet te veel opgekropt gaat lopen. Op foto 4&10 vind ik het beeld fijn. Ook valt het me op dat het stukje achter het zadel niet losgelaten wordt. Op de voltes veel ríchting de keertwendingen stappen (dus achterhand naar binnen vragen&heeel veel buitenkant erbij zodat de middenhand mee komt en buiging naar binnen, maar wel een wat grotere volte blijven stappen)en weer recht. Vanuit dat ook proberen aan te draven en dat herhalen. Heeeeele goede ervaringen mee

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:51

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.