Twee jaar geleden kocht ik deze jongen van een vriendin, ze had hem zelf gefokt maar was zwanger en geen tijd voor 5 paarden. Ik reed hem een paar keer met haar lesmens erbij: hij is kort gebouwd, en dressuurmatig had hij 2 'standjes' ofwel begon hij kort te lopen of te rennen. Het was duidelijk dat ik erg met hem aan de slag zou moeten want dit was ik niet gewend, maar mijn vriendin kon hem heerlijk rijden dus daar lag het niet aan. Ach ja, ik had mijn dressuurpaard verkocht vanwege tijdsgebrek, ik wilde niet meer elke dag rijden, gewoon rondhobbelen was al hoog genoeg gegrepen met mijn belabberde rijkunsten. Plaatjes hoe het er toen uitzag (en ik was nog blij met de laatste foto ook, die vond ik vet netjes...):

Dus ik betaalde hem op 1 november... en 5 dagen later bleek ik 7 weken zwanger!
Waarna ik meteen de befaamde zwangerschapsmisselijkheid kreeg.
Zelfs longeren ging niet, ik zou op mijn eigen tenen gespuugd hebben.Ein-de-lijk, met nieuwjaar was de misselijkheid weg, zo happy als wat erop, pony was dus 2 maanden niet gereden, winterhaar als voltapijt maar we zouden het rustig aan doen. Manitou rende rond, geen aanleuning... Hierbij de drama foto' s:

Dus lesmens de volgende keer erbij, en JAWEL ik viel eraf, brak heup... Dus operatie (baby was ok), 2 maanden kreupel en toen was ik te dik om nog te rijden. Bevallen, borst voeding geven, privé nog heel wat toestanden, dus UITEINDELIJK zat ik terug op mijn eigen paard 1,5 jaar na aankoop... en dat voor de derde keer! Ik ging alleen buiten wandelen en dat zou het dan zijn.
En tja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus ik wilde toch ook wel weer lessen. Manitou werd regelmatiger gereden deze zomer. En na 10 lessen van een half uur hebben we nu dit plaatje!

En dan nu mijn vraag: zijn er nog tips en tricks inzake het rijden van een kortgebouwd paard? Ik merk dat hij ondertreden moeilijk vindt. Verder is er ook het rare verschijnsel dat ik alle overgangen met aanleuning kan rijden, alleen als ik halt houd, moet en zal hij het bit vast nemen en DAG AANLEUNING. Alle theorie is welkom!
) 

).