PRE Falcao Gui tijdens de training!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rebecc1994

PRE Falcao Gui tijdens de training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 21:07

Na ons vorige topic ([RT-HAW] PRE Falcao Gui op wedstrijd!) zijn we samen met mijn instructrice bezig geweest met de tips.
Ik ben de sportschool weer ingedoken en mijn houding is al iets verbeterd, maar ik ben er nog niet. Ik moet nog een stuk rechter gaan zitten.

We zijn tijdens deze les vooral bezig geweest met Falcao ontspannen laten lopen, aangezien hij deze les nogal eeeehh heet was :+
Hij moet nog meer met het neusje eruit, maar we focussen op 1 ding tegelijk. Als hij lange stukken achter elkaar nageeft, werken we met meer been eraan, om daar zijn neus er wat uit te rijden.

Tips zijn uiteraard welkom!

Linksom:

Rechtsom, daar hebben we beide nog meer moeite mee:

Wij willen graag leren en staan open voor alle tips en commentaar, maar houd het vriendelijk.

bryce27

Re: PRE Falcao Gui tijdens de training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:13

Ik kan ze niet zien.
Staan prive :)

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 21:25

O oeps hihi.
Volgens mij doen ze het nu wel...

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:26

rebecc1994 schreef:
O oeps hihi.
Volgens mij doen ze het nu wel...

Ja :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:30

Leuk paard!

Rechtsom heb je haast geen contact met je buitenteugel en ook je been steekt af. Probeer je been gewoon stil tegen je paard aan te houden en evenveel druk op beide teugels, dan zal het (waarschijnlijk) al veel beter gaan.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 21:34

Dankjewel voor je tip! Ik zal er morgen met rijden eens op letten. Ben me er zelf ook niet van bewust, dus dat wordt dan weer een nieuw werkpuntje :)

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:37

Ik heb het idee dat je minder met je teugels zou kunnen doen, wel gewoon contact houden natuurlijk. Vooral de druk meer gelijk houden ipv met je teugels zorgen dat hij nageeft. Ik denk dat je de nadruk meer moet leggen op ontspanning want dan gaat hij vanzelf nageven en dat is uiteindelijk de aanleuning die je wil hebben. Nu leg je erg de nadruk op "hij moet zijn hoofd naar beneden doen". Ik ben natuurlijk geen instructrice he maar dit idee heb ik. Ik vind de voltes ook erg klein maar dat kan ook zo lijken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:31

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.