* 5 jaar
* Koffievos
* Ingeschreven bij KWPN ( Hackney x KWPN)
* Makari Jetsetter x Manno
* ca. 1m66 (schat ik zo, niet gemeten).
(Voor wie het leuk vind en beetje aanvullende informatie)
Haar eigenaar heeft haar als 3 jarige merrie (ik geloof van de fokker ) gekocht.
Nog onbeleerd. De eigenaren rijden aangespannen, dus die hebben haar vor de kar beleerd.
Toen zij 4 was hebben ze gevraagd of ik haar evt. onder het zadel wou gaan oppakken en zo het geschiedde..
Ik moet zeggen dat het echt een top merrie is, ze heeft vanaf begin er vrij weinig om gegeven.
Alleen de galop is een beetje een lastig punt geweest, en nog steeds wel een punt waar aan gewerkt moet worden.
Ze reageerde gelukig al heel goed op de stem dus dit heeft het inrijden wel een stuk makkelijker gemaakt.
Nadat ik een keer of 12 met haar gereden heb (waarvan 1 keer op ander terrein) ben ik een aantal maanden naar het buitenland geweest, toen heeft zij 6 maanden alleen 1 (soms 2 ) keer per week voor de kar gelopen, niet ohz.
Nu ben ik een tijdje terug en ben ik de afgelopen weken haar weer op gaan pakken.
Dit ging eigenlijk zo goed dat ik afgelopen vrijdag met haar voor het eerst oefendressuur heb gestart.
Niet voor de punten maar meer als oefening op ander terrein.
Aangezien dit pas de 3e keer op ander terrein was voor haar was het nog maar de vraag of ze binnen de hekjes zou blijven en langs het jury hokje zou willen.
Tijdens het los rijden was er natuurlijk wel wat spanning maar toch wel een paar fijne stukken erbij.
Voor de kar loopt zij heel erg in haar eigen opgerichte houding wat ze onder het zadel ook erg doet wanneer zij gespannen raakt. Vandaar dat ik haar vaak net niet wat meer op lengte kon brengen maar in training werken we hier hard aan.
1. Hier mag ze in de kaak iets meer loslaten waardoor ze nu nog iets achter de loodlijn kruipt.
Zelf moet ik mijn handen rechtop houden, en voor mij uit kijken en opletten dat ik niet voorover duik.

2. Hier (denk ik) dat ik net een ophouding maakte aangezien ik over het algemeen mijn hand wel meer naar voren houd. Ik moet er wel op letten dat ik meer mijn buik aanspan en mijn rug niet hol ga maken.

3. Hier zou ze er net wat meer doorheen mogen en wederom wat meer op lengte (best lastig met de spanning van een andere omgeving) Zelf moet ik wel weer erop letten dat ik rechtop blijf zitten en mijn handen rechtop houd.

4. Ik vind dit wel een erg mooie foto, alsnog mag er hier nog meer ontspanning en lengte, maar hier komt wel mooi de achterhand eronder en laat ze mooi los over de rug.

5. Zelf vooruit kijken en hand handen rechtop blijven houden.

6. Hier komt ze net wat achter de loodlijn, en loopt ze denk ik net wat te voorwaarts, wel vind ik dit iets ontspannener ogen en vind ik mijn houding hier beter.

7. Genoeg actie in die achterbenen (ja doorzitten is best een ''dingetje''

8.

9. Hier opvangen na wat na een stukje middendraf, helaas wat gespannen en niet helemaal mooi over de rug.. Handen moet ik rechtop en gelijk blijven houden, verder vind ik mijn houding opzich hier redelijk.

10. Tjah de galop daar moeten we echt nog even aan werken dit gaat nog wat ongecontroleerd..

11. Deze foto vind ik opzocht een prettig beeld geven ookal is het een beetje moeilijk te beoordelen.

12. Halthouden en groeten

Met deze proef was ik heel tevreden, galop veel punten op verloren maar dat had ik ook wel verwacht.
Verder nog wel spanning momentjes maar een mooie ervaring en voor de eerste keer 170 punten ben k opzich te vreden mee. Na te gaan dat we pas sinds een paar weken weer aan het trainen zijn...
De 2e proef zat er een heg langs de ring eerst kwam er al een motor achter waardoor ze gespannen raakte toen durfde ze de hoek niet meer in waardoor ze wat omhoog kwam en in de achteruit ging. Toen ik haar weer vooruit kreeg moest ik de proef beginnen.
Dat was me een erg gespannnen proef dus heb er maar een leer momentje van gemaakt, haar afentoe een paar keer gecorrigeerd.
Ik denk dat het voor ons beide een goede en leerzame ervaring is geweest. We weten waar we aan moeten werken en ze gedraagd zich top op ander terrein dus ik ben dk tevreden

13. Dinnetjes

14. Even de proeven bespreken

15.

Tips en opbouwend commentaar is welkom.