Paard loopt op de voorhand

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Knuffel22

Paard loopt op de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 22:42

hoi

Heeft er iemand tips hoe ik mijn tinker op de achterhand beter te laten lopen.

En de stelling, we zijn er al een tijdje mee bezig maar, het lukt niet.

En ja ik heb les maar misschien hadden jullie nog wel tips of zoiets :)

Anoniem

Re: Paard loopt op de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:54

Veel overgangen gaan rijden!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:22

Je paard actief maken, dus inderdaad veel overgangen rijden! En veel tempo schakelingen rijden, dus een stukje extra langzaam draven, dan weer normaal arbeids tempo en daarna weer een stuk middendraf. Dus vooral heel veel schakelingen/overgangen rijden!

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 00:33

Bedenk, hoe maak je van een traktor een sportwagen ??????
Je kan dit idd een beetje gaan bijsturen door correct te gaan trainen, maar verwacht geen toverij, een tinker is nu eenmaal geen Arabiertje.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 00:45

aeolusnr1 schreef:
Je kan dit idd een beetje gaan bijsturen door correct te gaan trainen, maar verwacht geen toverij, een tinker is nu eenmaal geen Arabiertje.

Wat een belachelijke reactie.

Jij vergelijk een tinker met een tractor en een Arabier met een sportwagen?

Ook tinkers en andere koudbloeden zijn net zo te trainen/te rijden als welke paarden dan ook... en nee ik heb geen koudbloed maar vind jou reactie echt idioot.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 00:46

daisssx schreef:
Je paard actief maken, dus inderdaad veel overgangen rijden! En veel tempo schakelingen rijden, dus een stukje extra langzaam draven, dan weer normaal arbeids tempo en daarna weer een stuk middendraf. Dus vooral heel veel schakelingen/overgangen rijden!

Dit dus.
Mijn merrie vertrekt ook moeilijk van achter en door veel overgangen te rijden/ te schakelen merk ik dat ze er meer van achter bij komt en daarbij veel actiever

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 01:01

Lotus83 schreef:
aeolusnr1 schreef:

Wat een belachelijke reactie.

Jij vergelijk een tinker met een tractor en een Arabier met een sportwagen?

Ook tinkers en andere koudbloeden zijn net zo te trainen/te rijden als welke paarden dan ook... en nee ik heb geen koudbloed maar vind jou reactie echt idioot.

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Koudbloeden zijn juist niet zo te trainen/rijden als warmbloeden! Ze zitten fysiek dusdanig anders in elkaar dat de training van elk er heel anders uit ziet. De Tinker zal veel meer moeite hebben met buigen en dragen, omdat ze 1 vaak korter zijn (iets wat kort is buigt moeilijk) en 2 relatief meer massa hebben op de voorhand. Dat maakt het niet onmogelijk, maar vereist wel meer training op die gebieden.

TS; Heb je wel eens geprobeerd om met twee teugels vanaf de grond te proberen het paard te laten buigen? Vaak een hele mooie methode om het paard te laten nadenken over wat hij met zijn lichaam aan het doen is :)

Miss_Potter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:49

heel veel schakelen en overgangen rijden. probeer bijvoorbeeld op de rechte lijn 3x naar voren en terug te rijden

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:16

Nirvana: dat mag meer training kosten, prima, maar om nu de vergelijking tractor/sportauto te maken slaat nergens op en daarbij heeft ts daar helemaal niets aan

Je ziet steeds meer koudbloeden in de wedstrijdring... het kan dus prima

Knuffel22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 14:09

ik ben het helemaal met je eens, oké je zal nooit de top halen met een tinker maar je kan wel van alles bereiken.
Lotus83 schreef:
Nirvana: dat mag meer training kosten, prima, maar om nu de vergelijking tractor/sportauto te maken slaat nergens op en daarbij heeft ts daar helemaal niets aan

Je ziet steeds meer koudbloeden in de wedstrijdring... het kan dus prima