Falco @Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

Falco @Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 17:45

Afbeelding

Hoi Bokkers,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik Falco op bokt geplaatst heb.
Vorig jaar is Falco bij mij gekomen en hebben we een jaar rond gereden met een barefoot zadel, sinds een halfjaar ben ik hem wat meer dressuurmatig aan het oppakken en vond ik het een paar weken geleden tijd voor een écht dressuurzadel! *\o/*
alweer 2 weken geleden is de zadelmaker geweest en nu hebben we een heerlijk nieuw zadel <3

Op het moment heeft hij wat overtollige vetjes, maar daar wordt flink aangewerkt.

Ik weet dat alles nog lang niet perfect is, daar zijn we ook helemaal nog niet aan toe. Op dit moment ben ik bezig met ontspanning, maar ook dat hij tijdens de ontspanning wel stuurbaar blijft dus dat ik contact kan hebben met de teugels. Zelf heb ik heel erg de neiging om hem meer teugel te geven als hij gaat zakken en mijn handen omhoog te doen.
Galop is echt nog ons grote struikelpunt in de bak. Hij vind het moeilijk om in de bak in galop te zijn, dit heeft met zijn balans te maken. Daar oefenen we gewoon lekker op. Vandaag was ik al enorm trots dat hij met zijn hoofd zakte in de galop, dat deed hij voorheen niet!
Tips ben ik ontzettend blij mee graag wel opbouwend. Ik ben mij er van bewust dat ik nog veel moet leren en vandaag was ik nog niet helemaal tevreden over mijn houding (4e keer dat ik met dit zadel rijd, en eerste keer echt serieus dressuur :+ ) Uiteraard les ik ook met hem en daar zijn we juist met mijn houding en zit bezig (centered riding).

1) In de bak natuurlijk eerst even de andere paardjes begroeten.
Afbeelding

2) en dan lekker aan het werk.
Afbeelding

3) <3
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

7)
Afbeelding

8)
Afbeelding

9)
Afbeelding

10)
Afbeelding

11)
Afbeelding

12)
Afbeelding

13) Lekker uitdraven.
Afbeelding

14)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken :D

Memere

Re: Falco @Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:52

Leuke tinker, mag wel wat afvallen.

Enige tips die ik heb: zorgen dat je voeten niet te ver in de beugels zitten en hem meer oppakken in galop, hij hangt enorm. :)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 18:55

LauLauu: We zijn inderdaad bezig met hem te laten afvallen ivm vakantie (3 weken) en 2 weken kreupel heeft hij vrijwel niks gedaan. Nu sinds 2a3 weken heb ik hem weer op gepakt. Wil ook niet te snel de vetjes er af trainen dat is natuurlijk ook niet goed. Ook is hij terug gezet in voer (van 1kg per dag naar 2 handjes per dag, naast onbeperkt hooi).
In galop hangt hij inderdaad, maar gezien hoe hij hiervoor galoppeerde kan ik het niet erg vinden. zodra we er aan toe zijn pakken we de galop in de les er ook bij. Tot die tijd doe ik steeds een klein stukje en ben ik blij met alles wat hij zakt (2 maanden geleden was het in galop nog een hertje :o ).
Hij is trouwens Kruising Tinker x Haflinger <3
Beugels heb je inderdaad gelijk in :o zat daar vandaag redelijk mee te klooten...

Maaikevdk: Thanx!

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:03

Wat een gaaf dier! Wat lijkt hij trouwens best klein als je er op zit, en als je er naast staat lijkt ie juist groot, viel mij op haha

Jullie gaan de goede kant op, dat hangen komt met de tijd wel goed! Handen mag je verder iets meer dragen, voor de rest ziet het er al top uit, jullie komen er wel. Veel plezier nog verder :)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 20:07

Thanx WildDreams, hij is 1.52 en toch best flink gebouwd (lekker dat ouderwetsere type haflinger, maar toch een vleugje van een Gray tinker die wat smaller zijn dan dé tinkers). Ik daar in tegen ben 1.70 hihi

Het probleem dat ik een beetje met mijn handen ondervind sinds een aantal maanden is dat ik ze te snel te ver omhoog en naar voren gooi. Dit is gekomen dat hij niet ontspannen kon/durfde te lopen als ik mijn teugel in contact had, dus om hem te laten ontspannen gaf ik mee naar voren. Heeft super gewerkt, nu hij wel met contact steeds meer durft/kan zakken moet ik dat bij mezelf er weer uitwerken. Zijn we in de les ook mee bezig gelukkig :)

lhjw019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:04

Wat een knappe pony! Het lijkt alsof je er een beetje gespannen en naar voren gebogen opzit maar dit kan ook komen omdat hij hangt.

Veel succes!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 20:59

lhjw019 schreef:
Wat een knappe pony! Het lijkt alsof je er een beetje gespannen en naar voren gebogen opzit maar dit kan ook komen omdat hij hangt.

Veel succes!

Gespannen viel voor mijn gevoel wel mee. Naar voren gebogen had ik inderdaad gemerkt. Door de afleidingen ook voor mij (normaal is er nooit iemand bij de bak en nu opeens 4 paarden, 4 mensen en 2 honden waar je ongewild dan toch op let) lukte het mij niet dit volledig te corrigeren.
net zo als falco ben ook ik snel afgeleid haha. Deze bak huur ik particulier bij iemand aan huis dus deze drukte was ook wel extreem voor ons hoor haha.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:16

Wat een leukerd :j echt een bonte met body.

Rijtechnisch: ik lees dat je snel je handen omhoog doet. Ik zie op de foto's dat je snel de neiging hebt om je schouders aan te spannen en beetje aan de trekken. Probeer af en toe even stil te staan en bewust uit te ademen, adem in schouders omhoog, adem uit ontspannn en schouders zo laag mogelijk.

Probeer je handen netjes voor je te houden waarbij je schouders ontspannen zijn, dit voorkomt deze spanning en het zoeken met je handen.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 06:48

pluche_pluus schreef:
Wat een leukerd :j echt een bonte met body.

Rijtechnisch: ik lees dat je snel je handen omhoog doet. Ik zie op de foto's dat je snel de neiging hebt om je schouders aan te spannen en beetje aan de trekken. Probeer af en toe even stil te staan en bewust uit te ademen, adem in schouders omhoog, adem uit ontspannn en schouders zo laag mogelijk.

Probeer je handen netjes voor je te houden waarbij je schouders ontspannen zijn, dit voorkomt deze spanning en het zoeken met je handen.

Thnx voor de tip! er zit inderdaad spanning in mijn schouders (al jaren) waar ik mij van bewust ben.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:23

leuk beest!
goed dat je eerst rijd voor de ontspanning
je mag wel iets minder naar achter zitten en wat meer je schouders
recht houden verder zit je prima en inderdaad mag hij net iets actiever dus teugels stukje korter
dan loopt hij wat meer bij je en loopt hij niet echt voor je uit
ga zo door!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:54

hele leuke pony!! Hij duikt wel verschrikkelijk op de voorhand. veel overgangen gaan rijden ook vanuit stap naar galop als dat lukt en vooral vlot weg laten draven. Een laag hindernisje springen en dan in uitjes helpt ook, dat kan natuurlijk ook aan de longeerlijn.
In zowel de draf als galop tempo wisselingenmaakt de achterhand ook sterker