Hoi Bokkers,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik Falco op bokt geplaatst heb.
Vorig jaar is Falco bij mij gekomen en hebben we een jaar rond gereden met een barefoot zadel, sinds een halfjaar ben ik hem wat meer dressuurmatig aan het oppakken en vond ik het een paar weken geleden tijd voor een écht dressuurzadel!
alweer 2 weken geleden is de zadelmaker geweest en nu hebben we een heerlijk nieuw zadel
Op het moment heeft hij wat overtollige vetjes, maar daar wordt flink aangewerkt.
Ik weet dat alles nog lang niet perfect is, daar zijn we ook helemaal nog niet aan toe. Op dit moment ben ik bezig met ontspanning, maar ook dat hij tijdens de ontspanning wel stuurbaar blijft dus dat ik contact kan hebben met de teugels. Zelf heb ik heel erg de neiging om hem meer teugel te geven als hij gaat zakken en mijn handen omhoog te doen.
Galop is echt nog ons grote struikelpunt in de bak. Hij vind het moeilijk om in de bak in galop te zijn, dit heeft met zijn balans te maken. Daar oefenen we gewoon lekker op. Vandaag was ik al enorm trots dat hij met zijn hoofd zakte in de galop, dat deed hij voorheen niet!
Tips ben ik ontzettend blij mee graag wel opbouwend. Ik ben mij er van bewust dat ik nog veel moet leren en vandaag was ik nog niet helemaal tevreden over mijn houding (4e keer dat ik met dit zadel rijd, en eerste keer echt serieus dressuur
) Uiteraard les ik ook met hem en daar zijn we juist met mijn houding en zit bezig (centered riding).1) In de bak natuurlijk eerst even de andere paardjes begroeten.

2) en dan lekker aan het werk.

3)

4)

5)

6)

7)

8)

9)

10)

11)

12)

13) Lekker uitdraven.